AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.861

Blinkers E91 blinkar snabbt

Hej,
Har en E91 där blinkersen börjat blinka alldeles för snabbt.
Hittar inte vart blinkersreläet sitter.
Bör vara det som är fel, eller tror någon något annat?
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Troligen torsk på blinkersolja.
Länk
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
...eller så är en lampa trasig. Alternativt är det oxid eller fel watt på ngn av dem.

Mvh Håkan
Hej,

(Att skriva på iPaden här är tröstlöst. Så fort jag lämnar AP för att kolla en detalj, försvinner allt jag skrivit. Sidan laddar om och allt är borta. Får hoppas att den pågående stora omarbetningen löser detta....)

Till saken, men kort nu. För min utbildnings skull kollade jag ett par tyska forum. Problemet är inte ovanligt.

I det ena fallet påstås att felet kan kodas bort. En lampvarningsfunktion stängs av. Tydligen skulle den ligga bakom uppförandet.

Den andra tråden pekar ut FRM (fotutrymmesmodulen, 3-seriens ljusmodul), som varande defekt. Lite dyrare, s a s.

/Lennart
Ena länken

Länk
Andra länken (men det finns många fler...)

Länk
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Vad är årsmodell på din bil?
Jag hade en 2011 med samma fel. BMW bytte hela bakinsatser eftersom det var fabrikation fel på dom. Men det var några år sen.

Yeddheng
Tycker det liknar mer att det saknas lite vätska i systemet ;-)

Hej och tack för era svar.

Den är från 07.
Verkar vara lika bra att lämna in den på verkstad för felsökning.
Vi
11
Viggedal
BMW E87 LCI 118D
Mitt förslag är att kontrollera batterispänningen. Min e87 hade exakt samma fel, bättre spänning och felet åtgärdades.

/ Viggedal
Pa
51
PapaWhiskey
320i E91 LCI -09
Jag hade liknande, alla blinkerslampor lös men problemet var att det hade en annan takt i bak. Se video:
Länk (stod i kön till besiktningen)

Länk

Det löste sig själv efter en dag. Troligtvis fukt eller något.

Det kan ju vara det som du också har om alla lampor blinkar men varningsmeddelande kommer ändå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.