AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.813

Ge min BMW M Performance Power Kit ännu mer kraft via annan leverantör?

Har BMW M Performance Power Kit på min 320D vilket då enligt papper ska ge 420 nm (ca 200hk). Har varit i kontakt med TM chiptuning (som nu även har 20% rabatt) och enligt dem så är själva orginaluppgraderingen från BMW inget att hurra för. Tittar jag på deras hemsida verkar dem kunna få upp bilen till 460nm (ca 220 HK). Nu är jag inte speciellt kunnig i detta området men för runt 4k känns det rätt prisvärt? Vad anser ni?
Transocean
Bra tuning, har den själv...tror inte du får den för 4 k
Vad jag förstår kostar det runt 5k i orginalpris, sedan 20% på det? Spelar egentligen inte så stor roll, var ute en l it en runda med bilen idag och det hade varit trevligt med lite mer kraft..
Transocean
Vilken bil har du då? Jag gav 5900 för det som han nu annonserar som steg 2. Detta var för 6 mån sedan. Men då hette det steg 1 :-) Enligt hemsidan gäller 20% för eco-trim och steg 1 (213hk/442nm). Jag kör 0-100 på 6,4 sek nu med den där 219/460nm mjukvaran om jag slår av traction-control helt. Bilen är en 2011 320 dA. Jag tror nästan att du borde behålla BMW-trimmet ? Annars får du sikta dig för det som nu heter steg 2 och överväga dpf-delete och liknande som han gör men då kostar det säkert 10 k eller mer.
Transocean
Har du förresten kvar original ECU:n? Jag menar, om du har BMW:s Performance Power Kit så har dom bytt hela ECU:n, inte bara skrivit över. Och originalet får man behålla. Om du har originalet liggandes kan du ändra programvaran på den till så många hästar du vågar. Om det visar sig att vara för mycket kan du alltid byta ECU på bilen (BMW PPK)
Transocean
Samt att du kan snacka ner priset då de slipper att demontera ECU:n och ha en bil stående i garaget (2 platser).
Tack för dina svar, jag fick ej orginalboxen när jag köpte bilen, kanske borde kontakta gamla ägaren och se om han har kvar den.
Jag har en 320d 2014 med original på 184 (?) Hik sedan bmw ppk på det.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
För att svara på TS huvudfråga: Nej, jag tror inte BMW Mppk ger mer pulver via någon annan leverantör, hur skulle det kunna göra det?
Go
295
GoC
MB GLC 220d
Har sett effektdiagram på bänkad BMW 520d med BMW M ppk.

Ger 220 hk och 500nm som toppvärden. Sen redovisar BMW en lägre siffra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.