|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Förutom diverse påkörningar, dörruppslag och en läckande t-koppling till värmepaketet har jag klarat mig utan några som helst skitfel på min etta. Vi börjar bli i behov av en större bil och jag skulle vilja ha en lika problemfri 3-serie. Frågan är bara vad man ska välja? Vet bara att den ska automat, ha RWD, och det är inget nybilsköp. Vågar man köpa en 13-14 års modell eller ska man satsa på 15-16 med dom nyare motorerna? Föredrar driftsäkerhet före prestanda och kan tänka mig 318d likväl 320i. Vad har ni för tips och rekommendationer? | |
|
Jag tror de nya motorerna kom ganska sent på MY15. Jag har en F34 320dA tillverkad 2015/03 och den har 184 hk, dvs den gamla. Vi valde mellan F31 och F34, men efter ha sett dem stående bredvid varandra i hallen och jämfört innerutrymmen var det ingen tvekan om vad vi ville ha. 320d är en perfekt motor till bilstorleken. Om du köper begagnat är utbudet av bensinare begränsat. Utrustningsmässigt så är sportstolar och xenon ett måste. Uppskattar M-ratt, belysningspaket mer än jag trodde. Larm ett måste om du köper en bil med m-ratt eller navi. Full bluetooth blev standard from 2015. |
|
| Tack för bra tips och info. | |
| Pep iväg till ÅF och kikade som hastigast på båda modellerna och F31 går bort direkt tyvärr, knappt någon skillnad på utrymmet i baksätet jämfört med 1-serien. F34 kändes befriande rymlig fram som bak, får se hure blir. | |
| Japp, skulle jag köpa en trea då blir det definitivt en GT! | |
|
Efter 10 dagar i GT'n är jag nöjd men kan konstatera följande: - Knepigare att packa än en touring med delbar baklucka. - Lastvolymen är riktigt bra, vilket kompenserar ovanstående. - Bilen är stor, märks främst när man ska parkera och avlägsna snö från bilen. - Rymden i kupén är väldigt bra och det som sticker ut är baksätet! - Går mycket stadigare i högre motorvägsfart jämfört med E91. - Första bilen jag äger som icke-bilintresserade kommenterar med att den är snygg och sportig (dock inte alla på det här forumet som håller med =)) - Jag gillar designen men tycker den kräver att man har vingen uppe jämt... Jag har en alpinvit med Sportline, Xenon och panorama. |
|
|
Tack för mkt bra info, vit med panorama hade jag också kunnat tänka mig:) Personligen tycker jag om GTs design, speciellt dom lite störe njurarna ger fronten lite mer pondus. Får man med sig barnvagn och väskor i skuffen samtidigt? Idag får vi packa eventuella väskor inne i kupén och sitta som sardiner. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.