|
|
|
|---|---|
|
Hej Har läst det mesta jag hittat om att eftermontera navi. Har inte hittat om det går att göra på F10 520d 2015. Ringde BMW och fick svaret att det inte går på min bil då den har den enklaste radion installerad. Jag är inget tekniskt geni men jag tycker det är konstigt om det inte skulle gå. Så, är det någon som vet om det går och i såfall vilken enhet jag ska leta efter? Sen lite OT, detta forum är en outsinlig källa att hitta svar på det mesta som rör BMW. Så tack till alla som tar sig tid att dela med sig. | |
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Bmw har BMW Integrated Navigation som kopplas till befintlig skärm, skall även passa F10/F11 från 2010. Finns på bmw.de Länk Du hittar den även på bmw.se Länk |
|
Tack, får kolla med BMW igen. Går det att byta till en större skärm utan att det strular? |
|
|
Står "Möjligheterna för inbyggnad är beroende av bilens utrustning och produktionsdatum. Närmare information får du på förfrågan." på den svenska hemsidan. Jag gissar att navigator behöver stöd av ytterligare hårdvara som följer med kraftigare stereoapparater, tex en hdd, som inte ingår i den enklaste stereon. Så vill du eftermontera navigation får du kanske byta stereo också...? |
|
| Jsn, misstänkte det. Men om man hittar en CIC enhet, är inte den komplett med större stereon? | |
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Den passar bilar med följande utrustningskod Radio BMW Professional(S663AYes) eller Media(S6FWAYes) Dvs bilar med standard liten skärm (typ 6,5) utan navigation. Se även Länk Så vad har du för utrustning i din bil? |
|
Kollade på BMW vin decoder, har inte någon av dessa utrustningar tyvärr. Sitter tydligen snikstereo i bilen. Finns det ingen möjlighet att ordna så det funkar? |
|
|
Allting går, men det lär bli ofantligt dyrt om du först skall köpa all utrustning du behöver och sedan modifiera bilen så det funkar :( Om du verkligen vill ha inbyggd navigator så är mitt tips att byta bil istället till en som redan har navigator. |
|
| Tack jsn,anade att det inte var så enkelt som jag hoppades. | |
|
Länk vet ej dock om det går att behålla Idrive som på e60 osv |
|
| Hualingan, Dynavin är kända eftermarknads prylar..Länk har haft en sån i frugans tiguan baserad på android och är super nöjd | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.