|
|
|
|---|---|
| Som nybliven E30 ägare är man nyfiken på historien om modellen. Jag har letat en hel del efter svenska säljbroschyrer för E30, efter faceliften, utan träff. Någon som har tillgång till en pdf version av dessa? Själv kan jag nog leta upp alla Volvo kataloger mellan 1988 och 1995 men det här är nog fel forum för det... | |
![]() 13.397 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jo, säljbroschyrer i PDF har jag både för pre-facelift och facelift - men inte på svenska. Däremot har man en del säljbroschyrer (pre-facelift och facelift) på svenska i fysisk form. |
|
Alla bilar -91 Länk Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Det är faktafel på 318is. Effekten mm som anges i tabellen är för vanliga 8 - ventilers 318i och inte 16 - ventilersmotorn. Jag har katalogerna i tryckt format men inte som pdf. **BMW-ägare i 37 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Effekten 136 hk är men inte att den har 8 ventiler. Det är en 16v. |
|
| Texten är rätt, faktarutan fel. | |
|
@Sverige, tack för länken. Min tanke är ändock mer åt säljbroschyrer för att se vad som erbjöds och för inspiration om det såg ut nytt. |
|
|
Länk Inte på svenska dock. |
|
|
Jag har nu hittat 1990 års säljkataloger i pappersform för både sedan och kombi. Mycket nöjd! :) |
|
|
Här finns ett kort jag knäppte på ett infoblad om E30. Det är faktafel i det också. Länk Jag har en PDF över M-technic med priser som PDF någonstans. Ska försöka leta reda på den någon gång. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.