|
|
|
|---|---|
|
Hej! Finns det olika utförande på vevhusvent att köpa till E39? Man vill ju vara säker på att få en som klarar av kyla. Tar gärna emot tips på vart man kan köpa ifrån. | |
| Om du köper original vevhusventilation på Bmw så får du en som är av sedd för vårat klimat ,tror inte delarna är särskilt dyra och du får dom inom någon dag om dom inte har hemma. | |
|
Jag köpte allt nytt till vevhusventilationen på BMW förra vintern. Tror jag gav ca 1300 kr för oljeavskiljaren och slangar. Det sitter lite isolering runt allting för att förebygga kondens så det inte ska frysa sönder igen. Jag isolerade även lite längst ner på oljesticksröret där den ansluts. Läst att det kan vara bra att täcka för njurarna i fronten under vinterhalvåret vilket också minskar risken för att det blir kondens och fryser sönder. MVG Robin |
|
|
Det var ju inte speciellt dyrt. Ska ta tag i bilen här snart och börja skruva lite så jag får tacka för informationen. Med vänlig hälsning Jonas |
|
| Jag tror att täcka grillen och gärna nedre luftintagen när det är kallare än -10 under längre perioder har större inverkan än den isolerade vevhusventilationen. Detta för att ångorna ofta kondenserar och ibland fryser till is i ventilkåpan. Dvs. redan innan de når ventilationsslangarna. Men att de är isolerade räddar ju de ångor som skulle kondenserats i själva ventilationen, Hängslen och livrem är alltid bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.