AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.035

G30 klarar IIHS?

Tror vi kan se fram mot att G30 klarar 25% offset - någon som hört något i denna fråga som faktiskt har rätt stor förankring i verkligheten?
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Jag utgår från det, en helt ny bil och ett prov som funnits ett tag och som får stor medial uppmärksamhet.... Men i3 fick inte högsta betyg där.
Fast i3 är en liten elbil, utan motor under huven.
En bil utan motor under huven bör ha bättre förutsättningar när det gäller krocksäkerhet eftersom att det inte finns någon motor som kan tränga in i kupén.

Jag skulle inte vara förvånad om nya 5-serien inte gör bra ifrån sig på denna punkt. BMW har mig veterligen aldrig satsat på att uppnå absolut högsta krocksäkerhet.
Ja hade det inte varit för ett ens fötter hade tagit den platsen så hade det säkert varit fallet.
De tester som ännu så länge ligger ute nu verkar väldigt fokuserade på bilens mer kosmetiska egenskaper än på de rent tekniska, kör- och säkerhetsmässiga. Skulle vara kommersiellt illa underbyggt att inte satsa på en säkerhetsaspekt som bara i Nordamerika skördat tusentals offer. BMWs tidigare relativa ointresse av säkerhet (med sin mångmiljardbudget för produktutveckling) är knappast välgrundat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.