|
|
|
|---|---|
| Tror vi kan se fram mot att G30 klarar 25% offset - någon som hört något i denna fråga som faktiskt har rätt stor förankring i verkligheten? | |
| Jag utgår från det, en helt ny bil och ett prov som funnits ett tag och som får stor medial uppmärksamhet.... Men i3 fick inte högsta betyg där. | |
| Fast i3 är en liten elbil, utan motor under huven. | |
|
En bil utan motor under huven bör ha bättre förutsättningar när det gäller krocksäkerhet eftersom att det inte finns någon motor som kan tränga in i kupén. Jag skulle inte vara förvånad om nya 5-serien inte gör bra ifrån sig på denna punkt. BMW har mig veterligen aldrig satsat på att uppnå absolut högsta krocksäkerhet. |
|
| Ja hade det inte varit för ett ens fötter hade tagit den platsen så hade det säkert varit fallet. | |
| De tester som ännu så länge ligger ute nu verkar väldigt fokuserade på bilens mer kosmetiska egenskaper än på de rent tekniska, kör- och säkerhetsmässiga. Skulle vara kommersiellt illa underbyggt att inte satsa på en säkerhetsaspekt som bara i Nordamerika skördat tusentals offer. BMWs tidigare relativa ointresse av säkerhet (med sin mångmiljardbudget för produktutveckling) är knappast välgrundat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.