AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.867

Svag intresse, bilförsäljning.

Sida 2 av 2
Transocean
Ha is i magen och vänta på den som bara "skall ha" bilen. Tycker själv den där röda inredningen är bättre än sex. Den rätta köparen dyker upp, förr eller senare.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har sålt bilar årets alla månader. Det handlar i 99% av fallen om pris i förhållande till vad i övrigt som finns ute på marknaden. Men marknaden är inte bara svarta 120d med automatlåda, det är bilar med både mindre och större motorer, med mer och mindre utrustning, manuella och automater. Inte för att bilarna ska kosta identiskt mycket, det är inte det jag menar, utan att man måste ligga "rätt" i förhållande till en större grupp än många inser. Exempelvis säljer BMW ut 116d med M-sport nu för 229' hos många handlare. Det trycker hela prisbilden neråt.

Kan också vara värt att titta vad KVD anser sig kunna få ut för en relativt motsvarande bil: Länk

-------
//Lövet
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Lövet!
Du glömde den röda skinnet ;-)
Ja jag håller med, priset är alltid det som avgör mest av allt.
Men därför frågade jag dig i någon av trådar, vad skulle du vilja ha för den om den var i din ägo, eller vad skulle du betala för en sånt bil om du skulle va sugen på att köpa.
Ge dej nu lövet....
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Hade jag letat efter en 1-serie automat, skulle din bil definitivt vara av intresse. Tror att ett slutpris på 155 -+5' är rimligt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Anders007: Har du något vettigt att komma med själv? Tips är att kolla på hur många ägarbyten som görs per månad mellan privatpersoner. Det skiljer inte så mycket att det är månaden som är förklaringen.

Palikovich:
1) Ut med bilen på Blocket, på AP kommer den inte säljas någonsin.
2) Sätt priset på 150', var istället stenhård med prutandet. Folk köper om priset är rätt ändå.
3) Om 2 ej funkar, släng in den hos KVD.

-------
//Lövet
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Tackar igen alla för svar, innan det spårar ur helt;-)
Annonsen borttaget det blir ju väl försäljning i vår så få vi se blir den såld då.
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Av ren nyfikenhet har startat en tråd. Länk
Självklart är Blocket nr ett när det gäller men någon måste väl har sålt sin bil på AP med.
Det går utmärkt att sälja bilar mitt i vintern. Även cabrioleter! Allt går att sälja till rätt pris.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Prova att lämna in den hos KVD. Oerhört smidigt att bara lämna in den hos dom så sköter dom allt.
Visst kostar det en slant, men jag tycker det är värt.
Sålde själv en bil där igenom i December och fick till slut en hel del mer än vad jag kunde tänka mig att släppa den för.

En förutsättning när man lämnar in hos KVD är att man redan har en bil, eller kan vara utan en längre period då, men du verkar ju redan ha en annan så.
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Annonserade bilen igen och bilen såldes samma dag.
Intresse var ganska stor för skillnad från föra gången.
Fick betalt för bilen som jag annonserade ut 165.000.-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.