|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
I dom flesta fall av bilförsäljning när intresse saknas är ofta orsaken priset. Kanske i mitt fall med, men åt andra sidan med bilens skick, utrustning, mil... tycker jag också att den är värd den utsatta priset om inte mer. Men tänkte kolla med panelen här vad är orsak till så dålig intresse? Länk | |
|
Tillgång och efterfrågan... Alltid priset ;) --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Det stora problemet är att BMW rabatterar nya 1-serien nu väldigt mycket. Man får en ny för drygt 200k (med lite mindre motor och utrustning förstås) men många lockas nog av det istället. Sen måste du ha bilen på Blocket också. Det säljs väldigt lite bilar genom Autopower. ------- //Lövet |
|
|
Tack för svar! Ja du Andreas de är det svaret som jag förväntade mig men visste inget om. Och det är väl den största orsaken men är priset, bilder och annat ok tror? Den var på blocket och som mest fick jag bud på 150.000. som jag inte tog. |
|
|
Bilderna och informationen i annonsen är helt ok ------- //Lövet |
|
| Om du inte annonserat på Blocket så gör det. Väldigt få personer känner till AP... | |
|
En prutning på ca 8% tycker jag är helt ok att ta om man verkligen vill bli av med bilen. Man får det marknaden är beredd att betala, annars får man behålla;) EB |
|
| Jag tror det röda skinnet krymper skaran av intressenter. Så det är väl bara att laborera med priset tills du får sålt? 8% prut tycker inte jag heller var speciellt mycket. | |
|
Vi vet ju iofs inte vad annonspriset var på Blocket? ------- //Lövet |
|
|
Efter lite marknads undersökning och bilpriser.se värdering sattes ett pris under värderingen och bilfirmornas pris . 182 med blockets försäkring och var bered att gå när i pris. (Utan prut idag går nästan inte sälja idag) Länk Inte en enda privat säljare?! Ja den röda skinnet är väldigt speciell gillar man det så gör man det och tvärtom mitten finns ej! Men stora orsaken för att seriöst intresse saknades beror på det Andreas sa leasing och bra kampanj från bmw sidan. |
|
|
Sätt rätt pris direkt. Folk hör inte av sig annars, finns massor med personer som inte gillar att pruta. Hur länge sedan var den ute för 182 på Blocket? Om det var nyligen förstår jag att den inte blev såld. Du måste minst 15% under firmornas pris för att någon ska tycka det är intressant att köpa privat: Länk Det röda skinnet underlättar tyvärr inte heller. ------- //Lövet |
|
|
Om du även inkluderar 118d i jämförelsen blir utbudet betydligt större: Länk Trevlig bil, för min del hade dock klädselfärgen avskräckt om jag letat 1-serie. |
|
|
Lövet: Priset på min bil nu är ju ca 15% mindre än du länkade, hoppas på bättre respons på blocket. Det va ju länge sen jag sålde något på blocket men när jag gjorde det var det alltid prut oavsett vilket pris har man satt upp. Men håller med "rätt pris" direkt. Epsilon: Det är sant mycket mer 118d som säljs av privat personer men ändå inte mycket och det är ändå 118d. Vad anser ni vad är rätt pris på min bil att den säljs ganska snabbt? |
|
|
Alla förutsätter att det finns prutmån oberoende "rätt pris". Simma lugnt ett tag för det finns många som gillar rött skinn, Om jag var köpsugen så skulle jag säga 150 och vi möts vid 155-158 nåt. |
|
|
Mja, jag har sålt flera bilar utan prut. Är priset rätt går det alltid att säga nej eller få ner prutet till nån enstaka tusing. Men då ska priset vara rätt också, där är vi nog inte riktigt än här. ------- //Lövet |
|
|
Jo det finns folk som köper för utsatt "rätt" pris utan att tjafsa men nu är dom väldigt få och du har haft tur med sånt tydligen. Om det skulle vara din bil vad för pris skulle du sälja den för? |
|
|
Sålde nyligen en bil från -13. Visst ingen dyr bil då det första annonspriset var 89', hände inte mycket, utan mer det vanliga typ folk som bjöd 60-70' via mejl. Efter en sänkning till 84' den tredje veckan så ringde en snubbe o frågade om bilen verkligen var så fin/felfri som den ser ut och verkar vara. Japp. Han frågade så klart om "jag kunde göra nåt på priset", 82' är minimum var svaret- Dan där på var bilen såld. Nu var detta en arbetsbil av snikmodell så det var inget sug efter den direkt, o det har inte heller mejlats eller ringts non-stop trots prissänkningen. Om jag vore TS och inte var tvungen att sälja nu-nu-nu så skulle jag ha lite is i magen, det är faktiskt bara en endaste person som kan köpa bilen, o det är inte alls säkert att den personen har hittat annonsen, än. Det röda skinnet är ingen dealbreaker, det livar upp lite vill jag påstå. Visst det är kanske inte "förstahands valet" när man tittar på på blocket, men när intressenten väl är på plats så är jag rätt säker på att det röda skinnet är inga problem alls, kan till o med vara nåt positivt då bilen inte är så förbannat tråkigt svart som de flesta andra... |
|
|
La ut min 525a rätt högt först, ca 60´ över inbytespris. Den var otroligt välvårdad och bra utrustad mot för andra objekt. Fick många mail att den låg för högt, efter 2v sänkte jag så jag gick en röd pil, då började det röra på sig. Men väldigt många snackare, tror många hade problem med finans på privatköp. Hade ett par velare, tillslut fick jag en på kroken som körde 45 mil. Samma dag fick jag skambud "budgeten är.. etc" svarade vänligt och bestämt att jag säljer den idag och då blev budgeten mycket högre plötsligt. Långaväga köparen slog till. Det tog totalt 4-5 veckor, men fick iaf 45 över inbyte. Is i magen och trevlig ton till de som ringer kommer man långt på. Berättade om de få skavanker som fanns innan så inget skulle upptäckas vid köpet. Lycka till! (Som kuriosa kan jag nämna att jag läst otroligt mycket om att vita bilar är svårsålda, men det stämde inte i mitt fall iaf..) |
|
| Folk har väl slut på pengar efter jul samt utbudet är rätt hyffsat på marknaden. Försöker också att kränga mina bmw, den lille går på torsdag men den "store" verkar segt. Skambud finns det gott om i mailboxen men det är ingen panik bara att vänta o va kall eller köra ett tag till o sänka priset då. | |
|
Radera annonsen. Lägg in den när solen börjar titta fram ca andra/tredje veckan i mars. Bilderna är bra! Priset ja.... Max sänkning med 5´ och du får den såld för 155 nåt. |
|
| Ok tack alla för svar, förmodligen blir som Anders skriver, har själv tänk i samma banor. Våren är den bästa tid att sälja bilen, fast bilar med bättre efterfrågan går att sälja när som, med "rätt" pris förstås. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.