|
|
|
|---|---|
|
Min allra första bmw, en 320d 2014, känns som jag är nykär. Hur som helst, har frågor kring utrustning. Bagageluckan är "halvautomat" vilket då innebär att luckan ska öppnas med fjärren. Ibland åker luckan hela/halva vägen vägen upp men nu de senaste gångerna har den endast låst upp men åker ej upp automatiskt som de gjorde tidigare, finns det något knep för att få det att fungera varje gång? Har multifunktionsratt (msport) allting verkar fungera med bt och Spotify men har ingen möjlighet alls att byta låt med ratten? Vrider jag på höger "rull" kommer låttiteln fram och trycker jag in knappen händer inget. Har uppdaterat allt via usb men verkar inte gå? Tips? | |
|
Bakluckan kan man justera, har aldrig behövt göra det så vet inte vart det sitter men jag antar att man ökar spänningen på en fjäder. Det går tyvärr inte att byta låt med hjulet när du kör Spotify. Itunes funkade bra för mig. |
|
| Funkar inte helt perfekt med BT och Spotify. Album-visning funkar heller inte. Prova med USB-kabel, evt adapter. Det brukar funka for mej. | |
| TAck för era svar, någon som vet hur man justerar fjädern för bakluckan? | |
|
Jag kan byta låt med höger tumhjul. första rullningen visat aktuell låt och rullar jag ner så igen och trycker så tar den nästa låt. Nu har jag en E30 med HUD där jag ser symbolerna men samma info syns på andra ställen. Är det en sedan? Min är ju ny så luckan går upp men när det är kallt eller snö/is går det ju tyngre. Men det borde gå justera fjädern som sagt. |
|
|
ArnDeArtica : ja det är en sedan. Jag tror jag har provat ditt sätt för att byta låt men fick det ej att fungera, ska prova igen sen mer noggrant och se om det verkligen går. Tack! |
|
|
Symbolerna i min hud ser ut typ: <| Låttitel |> Och låttiteln är markerad, när jag då rullar ner så markeras framåtpil och när jag trycker byter den låt (men det går rätt trögt - men det beror på min telefon tror jag). Inte helt optimalt gränssnitt kan jag tycka i BT läget skulle rullning upp-ner räcka för att byta låt. |
|
| Okej, har inga sådana markeringar när jag försöker rulla på ratten..tror den funktionen saknas på bilen. | |
| ArnDeArtica: Det funkar betydligt bättre på NBT Evo (kom i somras) som du har än vanliga NBT (förra generationen) som Mammaspojke har, går knappt att jämföra. | |
| Har fungerat utmärkt sedan dag ett på min 2015. | |
|
Fjädern som ska spännas sitter på vänster sida bakom klädseln. Kan ställas i tre olika lägen har jag för mig. Mvh |
|
| Tack för informationen haaack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.