|
|
|
|---|---|
|
Har en fråga. Har hört att man ska kunna byta ut insuget mot ett från 525 har jag för mig då den har dubbla rör i insuget istället för enkelt så som det sitter nu. Är det lönt och göra detta jobb? Hjälper det nåt? Såg ett Insug till salu där det stod så här M50 insug M50B25 insug med anslutning för att montera på tex m52 motorer. Vad har jag för motor? Passar detta? Är det idé att lägga pengar och tid? Hjälper det med att få ut några fler hästar? | |
| M52B28 heter din motor. Med M50 insug sägs man få bättre varvvillighet men man förlorar en del botten. Toppeffekten påstås bli högre. | |
| Så det är en idé att byta insuget om man vill ha en bil som är lite rappare? | |
| Ja och nej. Nej pga att man bör mappa för att få bästa möjliga resultat, om man nu inte kan hitta ett chip anpassat till M50-insug? Att mappa kostar mellan 7-10', ett chip mellan 2-3'? | |
|
Och det är för mycket pengar om man tänker på antalet extra hästar man får ut? Bättre isf bygga om till turbo när man ändå måste mappa. |
|
| Menar mer att skall du få ut maximalt av insuget så måste även mjukvara anpassas tippar jag. Bara byta insug gör oxå skillnad, främst genom att registret flyttas högre upp i varvtal, dvs du förlorar lite av motorns nuvarande karaktär då 28 är en rätt bottenstark historia. Turbo ger mer effekt men då pratar vi runt 20' om du kan skruva. Att det inte går att besiktiga och är olagligt vet du säkert om. Egentligen gäller samma sak insugsbyte..: | |
| Insuget syns väl inte så mycket skillnad på inför bes | |
| Stämmer, det skall extremt mycket till för att bli "avslöjad". Men det är fortfarande olagligt om man skall vara petig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.