|
|
|
|---|---|
|
Hej Häromdagen började min bil att visa ett felmeddelande att PDC är ur funktion. PDC lampan blinkar. Har lokaliserat PDC modulen i bagaget och kan inte se något fel, absolut snustort. Testade en OBD läsare, men vi fick inte upp nåra felkoder. Har läst att man ska höra sensorerna klicka. Hur kollar man lättast detta? Ber någon slå på PDC medans jag står ute och lyssnar eller hur funkar det? | |
| Tryck på pdc-knappen så lampan blinkar sen går du ut och sätter örat mot och lyssnar. De som INTE tickar är defekt. Man hör tydligt när dom tickar. | |
| Ok tack för info, ska testa detta imorgon. Måste motorn gå eller räcker det med att ha tändningen på? | |
|
Räcker med tändningen. Hos mig visade det sig vara lurigt. Hade två som varnade bak, varav en sensor som va kass plus en kontakt. Men det visste jag inte då, trodde det va två sensorer. Bytte då plats på de som va bra till där den dåliga satt för att utesluta om det va sensorn eller kontakten. Så en ny sensor och en beg kabelstam fixade biffen. En sensor kan slå ut hela systemet. Så förhoppningsvis är det bara en som är dålig hos dig. Jag tror jag har en ny i lådan. Hör av dig när du vet mer. |
|
| Lyckades lokalisera vilken sensor som verkar va kass. Mitten höger bak. Får försöka kolla i helgen om det är sensorn eller kabelbrott. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.