AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.903

Mellan vindruta och instrumentpanel - komma åt

Ri
41
Rizzle
320d F31 -14
Klantighet eller otur?
Ett alldeles nytt parkeringstillstånd för det kommande året åkte rutschkana på instrumentpanelen när jag körde. Jag sopade det tillrätta med handen men... vips så for det ned mellan instrumentpanel och vindruta. Går inte att få upp?

Några tips på hur man kommer åt det? Är ingen handy-man. :-(
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Pincett, stektång, mutterplockare?
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Linjal med dubbelhäftande tejp på spetsen brukar fixa det. Alternativt försök blåsa med tryckluft och se om du kan blåsa upp det.
Ri
41
Rizzle
320d F31 -14
Något större verktyg får knappast plats men tipset om linjal med dubbelhäftande tejp var riktigt bra. Det ska jag prova. Återkommer med resultat... förhoppningsvis efter helgen.

Tack för förslagen!
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Dammsugare med smalt munstycke kanske orkar få upp det?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...och nästa fråga i tråden blir:

"Hur får man bort en linjal som fastnat mellan vindrutan och instrumentpanelen? Den sitter liksom fast som om det vore dubbelhäftande tejp på den!" :D

Skämt å sido, tryckluft kan nog vara en smidig lösning - en snabb "pust" brukar blåsa upp saker som åkt ner i trånga utrymmen.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag råkade ut för samma sak med ett parkeringstillstånd, tryckluft löste det problemet.

BMW CS #5206
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
OK, Johan, såg nu att du redan skrivit det

BMW CS #5206
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Jag har använt en vanlig A4 plastficka att fiska upp tappade P-tillstånd med och då även hittat förre ägarens dito. Bäst funkade en i lite grövre plast som satt ihopa i en kort och en långsida - dvs en sådan som man normalt INTE sätter i i pärm och dvs INTE en sådan som sitter ihopa längs båda långsidorna och ena kortsidan.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Ri
41
Rizzle
320d F31 -14
Tack för alla tips. I helgen har problemet lösts med hjälp av tryckluft som blåstes nedåt från sidan varpå ett litet hörn av parkeringstillståndet visade sig allra längst till höger i utrymmet mellan vindruta och instrumentpanel.

Eftersom ett av tipsen innefattade linjal med dubbelhäftande tejp hade en sådan iordningställts och det gick att pilla fast "örat" på tillståndet mot tejpen och p-tillståndet kunde dras upp. :-)

Det gäller till o med mars 2018 så det var verkligen roligt att med hjälp av inkomna tips få tag i det. Tack alla!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.