|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Men ni verkar ju fatta dåligt eller vara icke läskunniga, har funkat innan men inte nu. Annars hade jag väl inte startat tråden. Att det ska släppa i 40 i en rondell tycker jag inte är normalt. Kan det bero på 20 mm spacers? Eller kan det vara någonting i aktiv fjädring? Nivåreglering? Tar det en gång till för er som inte verkar förstå. Jag har ägt bilen i typ 8 månader, det har nu i en månads tid, varit SNÖFRITT, SAMMA TEMPERATUR, TORRA VÄGAR, SAMMA DÄCK. För en vecka sen inga problem, nu släpper det hela jävla tiden i tex en rondell i 30-40 känns konstigt i mina ögon, enda bilen jag någonsin ägt som gör så helt plötsligt när den funkat innan. Men är väl en förprogrammerad funktion då som ni förstår men inte jag. |
|
| Men då så: Dina däck har blivit hala. Det brukar dock vara tvärsom, dvs att nya däck är halare men sen så blir det bättre...Fast det här har du säkert räknat ut själv? | |
| Så det är inget fel på din bil, mer än möjligen att den har för mycket effekt i förhållande till däckens grepp. Det blir säkert bättre med premium däck, men det kommer släppa ändå, fast du kommer nog behöva gasa liiiiite mer. | |
|
Ja snälla det är däcken som är problemet köper man låg pris så får man där efter Samma med tex hjullagrer köpte biltemas en gång höll 200 mil original höll 21000 mil Samma gäller däck billiga är bra i början sen skit Mvh |
|
|
Åströmmarn: Mja...Mina 5€ hjullager bak höll/håller i ca 10000 mil, när de gårsönder är det pga att packboxen släpper in fukt. Mina 5€ styrleder har hållt i ca 14000 mil, får se om det går igenom i år med, de "känns" bra iaf... Men visst billigare däck har sämre fäste. TS problem är att han vill inte inse att det finns något som kallas för halare vägar, men även bra och bättre däck. |
|
|
Erat problem är att ni inte lyssnar på vad det är jag säger. Men får söka mig till andra forum istället, tack för era svar. Återigen, mod kan ju ta bort tråden så folk slipper läsa denna bedrövliga tråd. |
|
| Det är snarare du som inte vill lyssna, eller ta till dig det som sägs. Dina däck har blivit "halare" i kombo med att den sk "torra" asfalten även den är halare än tidigare... Du kan kolla med tomtarna på garaget.org, där får du säkert de svar du vill ha? | |
|
"Problemet" är att billiga kinesiska skitdäck inte klarar 500nm när det är kallt. Svårare än så är det inte. Testa med ett par riktiga däck och återkom om problemet kvarstår. Det kommer det inte göra. ------- //Lövet |
|
| Jo problemet kommer kvarstå även då, men kanske inte lika "allvarligt". Känns som att TS vill få det att felet ligger i bilen? Det enda fel TS har är att däcken inte är bättre än så här,o det är inget fel, utan en feature :D. | |
|
Okej, hade ingen aning om att kinadäcken funkar ena veckan, sen nästa vecka funkar dom inte alls. På samma väg, samma temperatur, samma däck, samma bil. Men då har jag lärt mig något nytt, tack för svaren :) Tråkigt att det säljs däck man inte kan köra 30 km/h i en rondell med, får väl överväga att byta ut dom helt enkelt. Tredje gången man blir blåst på däck till samma bil och då var ändå dom första däcken jag köpte dyra märkesdäck. |
|
| Så om det nu inte är däcken vad kan det då vara enligt dig? Är det Trumps presidentskap som är orsaken? Eller det att polisen tappat greppet om situationen i Malmö som leder till att däcken plötsligt blivit halare? | |
|
Om det är barmark där du bor - testa att skifta till sommardäcken och kör en runda. Är problemen då borta (eller åtminstone avsevärt mindre - lågprofildäck på nollgradig väg har inte optimalt grepp), är det dina vinterdäck som är problemet. Dubbfria nordiska däck är som sagt mjuka i gummit och kan ge slirigt beteende på barmark... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ja precis så måste det vara Dawwe. | |
|
Men eftersom du inte gillar de svar du får så måste du ju ha en egen teori,en teori som ingen annan har spottat ur sig än. Tala nu om vad du tror att felet är. Du skriver inte heller hur många mil du kört den gångna månaden, 200 eller 3000 ? |
|
|
Måste beklaga stämningen i tråden. Tycker det brukar vara rätt hög nivå här annars. Tycker det var en relevant frågeställning och även om det skulle vara en dum fråga så är det väl inte mer än att ge ett enkelt svar. |
|
|
Det enkla svaret var att det är däcken, men det svaret gillades inte? Jag tror att det är växellådan, förmodligen så ligger lock-up en i på samtliga växlar o det gör att växlingarna blir onödigt abrupta vilket leder till kast med bakvagnen. Förmodligen så måste lådan antingen renoveras, eller bytas...Eller, nej det är omöjligt, det kan inte vara däcken. Nivån är hög, frågeställningen i tråden något lägre, precis som viljan att förstå att det kanske är däcken trots allt.. |
|
|
Jag har ju tackat för ditt svar och sagt att jag lärt mig något som var helt nytt för mig nu? När skrev jag att jag inte gillade ditt svar? Försöker vrida och vända för att förstå bara. Vill du tjafsa om det eller vad fan är problem? Förstår inte alls. Har bett mod ta bort tråden med, är inte så hajj på detta forumet så vet inte hur man gör själv. Men från och med nu kommer inga mer svar från mig iaf. Beklagar att jag sökte mig hit, ska inte skriva mer skit i erat forum. |
|
| Ingen som vill "tjaffsa". Du fick svaret "vägförhållanden i kombo med däcken". Sen säger du att "däcken funkade ju innan". Då svarar "vi" i stil med "Däckens egenskaper kan förändras med milen". Det verkade du inte gilla. Du får mer än gärna skriva i forumet, men man kan inte förvänta sig att alla svar man får skall vara "medhårs". | |
Raven71 |
Har du provat att tvätta däcken med avfettning? Har varit med om däcken blivit hala dock efter att jag kört på en av vägverkets provsträckor där dom hade använt nån ny modell saltblandning. |
|
Dawwe du får gärna länka till var man kan köpa hjullagrer och styrled gör 5 euro styck Är väldigt intresserad av det |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.