|
|
|
|---|---|
|
Nu finns det t.o.m. LED som ersätter xenon att köpa.Länk BMW CS #5206 | |
|
Häftigt men vill nog se lite tester på det där innan jag ger dom mina pengar :) _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
| man undrar ju hur ljus bilden blir med dessa. Troligtvis fullständigt värdelös. | |
| Varför skulle ljusbilden bli helt värdelös? | |
|
Alltid lika kul att fundera på hur de har tänkt med kyllösningarna på dessa PnP lampor XD Jämför med tex BMWs LED dimljus på fruktansvärda 10W |
|
| En vanlig HID-lampa är ju helt rundstrålande, det lär inte dessa vara. | |
|
Haas: ljuskällan hamnar inte korrekt i reflektorn. sen får du inte heller inte 100% 360graders ljus med en diod på varje sida. EDIT: Som ovanstående säger :P |
|
|
Om man har xenonljus, vad är poängen med att ersätta med LED? Dessutom lär ju inte strömförbrukningen vara samma = ljusvarning. Har man Halogen förstår jag lockelsen i att ersätta med LED. Jag har själv försökt i helljuset i sambons sunkbil men det var inte en chans eftersom LED lampan är flera cm djupare än Halogenlampan. ------- //Lövet |
|
|
Köpte ett par liknande led-lampor från ebay, 250kr inkl frakt. Ljusbilden är inte speciellt skarp, men långt ifrån värdelös. Den modell jag köpte har löst kyllösningen genom en liten fläkt i botten. Sök på NightEye |
|
|
Sonen ersatte halogen med LED på en Kia, han blev väldigt nöjd. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.