AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.094

Värdering BMW M235 xdrive

Sida 1 av 2
Vad skulle ni värdera denna till?
Vad tror ni den är värd våren 2018 med 3000 mil på mätaren?
Länk
Jag kikar också litegrann på M235, den är ju välutrustad jämfört med andra samt låga mil. Dock tror jag priset måste ner till iaf 360-370 om den ska bli såld. Året efter kanske -30 till.
Hej har nu kollat upp bilen.
Det har varit en demokrati bil som bmw lånat ut till olika motorjournalister så den har gått på bana osv.
En av de tidigare ägarna köpte bilen och lämnade tillbaka den en månad efter när han fick veta detta.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Härligt! Den har med all säkerhet gått lugna och fina 1700 mil.
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Demokrati? Demonstration? :D
Minns när 1M kom och pressbilarna sedermera lades ut, iskalla i början men efter nåt år så såldes de utan problem för samma pengar som en "vanlig". Nu är väl utbudet något större på M235 men knappast att det går o välja o vraka, jag hade inte varit rädd om den bara är tänkt att ägas nåt år. Prutläge ju :-)

Problem orsakade av ev smiskande på bana visar sig förmodligen isf OM när den rullat lite mer.
En helt ny M240i kostar från 422k utan rabatt, så inte skulle jag betala 399k för denna.

EB
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Pula: Med samma utrustning handlar det snarare om 552k utan rabatt.. men visst, ändå i dyraste laget med tanke på historiken.
Länk
Verdi
Bilen är ju 2,5 år gammal. Du får en likadan 240i NY utan tveksam historik för under 500' netto. 100' för 2,5 år är jäkligt billigt i den här prisklassen.
Lägg till lite istället och köp en M240i eller en som inte har varit demo bil.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

300k
Självklart ska det stå demobil.
Det är en av ägarna som sagt att den var en pressbil.
Säljaren säger att förra ägaren lämnade tillbaka bilen för att han köpte hund och ville ha en kombi en månad efter. Låter inte trovärdigt iaf.
Men att den gått som demobil hos BMW Sthlm tvekar jag inte på då de ägt den 10 månader. Efter det har förenade bil i Malmö haft den i 5 månader.

Slippy: 300 haha ja det hade jag med önskat.
Verkar inte bli någon affär då säljaren tycker mitt bud är för lågt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Mårtenssons är typ dyrast i Sverige på halva sitt begagnatlager men inte så prutsugna ändå. Misstänker att de betalar bra i inbyte och folk då faller för det ändå...

-------
//Lövet
Vad släpper dem den för?
Fl
157
Floppa
635CSi '89 - Zinnoberrot
andreas_lofgren: "Japp" ...på att de betalar bra för inbyte alltså. De har ganska speciella upplägg med sina finansieringar också, vilket innebär att man mer eller mindre är fast hos dem för all framtid. Höga restvärden gör att det, i princip, bara är de själva (med sina höga inbytespriser) som kan lösa en ny bil åt kunden.
Tveksamt affärsupplägg kanske - men det verkar funka för dem.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Yes, 620 miljoner i omsättning är inte kattpiss direkt så några lär ju gå på det.
Länk

-------
//Lövet
Jag fick ej bra i inbyte på min men blev ingen affär.
funderar på att ta hem en m4 istället.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vad har du för bil och vad bjöd de i inbyte då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.