|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har nyligen blivit BMw-ägare och ska serva den för första gången. Fick ett prisförslag från en märkesverkstad, det som ska göras är att byta bromsvätskan, motorolja, oljefilter och sedan byta ut ett defekt parkeringsljus. Fick prisförslag på 4800. Är det bra eller ska jag ta in fler prisförslag? | |
| Vissa gör-de-självare skriver säkert snart "hutlöst dyrt" men jag tycker faktiskt priset låter rimligt för en märkesverkstad. | |
| Inte rätt jobb för en märkesverkstad, ta en fristående på så simpla saker, det är trots allt inte en ny bil. 2 timmars jobb, 1000kr material, Bör nog klara dig på.. 3000kr då? | |
|
Men jag tror att man har någon typ av garanti kvar, rostgaranti iallafall? Risken är väl att den försvinner om jag inte väljer märkesverkstad? Eller är det lugnt bara det är en "auktoriserad BMw-verkstad"? |
|
| Ja, om bilen säger att det är dags för "karrosskontroll" eller liknande (minns ej vad det brukar stå) så måste man göra det hos aukt för att garantin ska fortsatt gälla. Men är garantin värt något? Gäller bara genomrostning, inte bubblande under lack osv. Inget jag hade brytt mig om vid köp av en 5+ år gammal bil. | |
| btw, ingen skillnad på "auktoriserad" och "märkes" verkstad, är de auktoriserade så är de. Mekonomen tex är det inte. | |
| Låter väl rimligt, sen kanske jag inte tycker att det är något som kräver en märkesverkstad, någon annanstans kanske det går att få 1000 kr billigare. | |
|
Kolla med Mechanum om dessa finns i ditt område. Är auktoriserade och brukar vara billigare än BMW. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.