|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Körde precis upp på en motorväg idag och gav gaspådrag, råkade få i 4an istället för 5an och sen lät något metalliskt som att det slog i bilen, trodde först att jag körde över något, men sen började batterilampan lysa, samtidigt som det fortfarande lät lite metalliskt som att något slog i någonstans. Öppnade motorhuven och då rök det lite, luktade bränd olja. Så multiremmen/remmarna hade gått av, tror att båda hade gett sig, minns inte riktigt. Men längst ner också, var det två slang som verkade ha slitits av, förmodar att multiremmen gått av och sen slitit av slangarna på köpet. Bilen hade en pöl olja under sig när jag bogserat iväg den. Kollade bara snabbt då jag ville hem och det var kallt och mörkt, men kan nog vara så att slangarna går till oljekylet. Eller vad tror ni kan ha hänt? Rent hypotetiskt hehe.. Tilläggas ska också att jag kunde köra bilen, först trodde jag ju bara att jag körde på något, så jag fortsatte en liten liten bit tills jag förstod att det var min bil. Men sen när jag bogserat bort den, prövade jag att starta den, och den startade och allt och gick. Lät väl något ojämn i gången vad jag kunde höra, så borde väl inte ha skurit? för då hade la inte motorn gått runt alls. Och motorn kokade inte eller nått, den gick aldrig varm utan jag stängde av den innan det hände. mvh Gson | |
|
Länk De två rören är mest likt av vad jag kan hitta. |
|
| Ser ut som slangarna till AC kompressorn, kan också vara till oljekylaren om det är en automat om det är det sistnämnda så kanske du inte bör köra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.