|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis köpt en X5 -2012 Och undrar hur ser jag vilken version av kartor jag har och om jag skulle vilja lägga in senaste hur går jag tillväga? Måste jag köpa av bmw eller är det någon snäll själ som sitter på senaste uppdateringen? Jag fick bmw premium selection garanti och fri service i 2 år. Om man lägger till en genererad life time kod för navin är det något som de kan se vid service som ställer till det så garantin bryts? Tacksam för hjälp och svar. Detta är min första bmw så man känner sig rätt vilsen | |
|
Hittade precis vilken version jag hade: 101104.2.17 Road map europe premium 2012 Så jag behöver verkligen uppgradera! |
|
|
det som skiljer engångs fsc mot lifetime fsc är de 3 sista siffrorna/bokstäverna lifetime= 99år ingen garanti bryts.du behöver inte oroa dig jag lade in lifetime på farsans 3 år sedan,och hans bil har varit uppdaterad[mjukvaru] 3 gånger,utan problem |
|
|
Bianca. Tack för svar! Fsc koden är väl bara en aktiveringskod? Vad är vitsen med lifetime? Vart får jag tag på en kod och kartorna för nedladdning? |
|
|
lifetime,innebär att bilen i fråga aldrig mera kommer att fråga efter fsc kod,utan uppdateringen startar direkt engångskod innebär att bilen frågar efter fsc kod vid varje ny kartuppdat,och det är en helt ny kod varje gång |
|
|
Ja precis. Det underlättar ju då. Men kan man ladda ner kartorna med hjälp av fsc koden från bmws hemsida? |
|
|
Nej har du ny/nyare bmw så kan du genom connecteddrive,2 ggr eller nåt PMa mig din epostadress,så hjälper jag dig |
|
|
Bianca tack! Har skickat pm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.