AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.370

Är denna m6 bra köp?

Je
43
Jeh
328i -95
Tänkte kolla om någon sitter inne på lite information om denna m6a. Ska ringa höra lite imorgon med säljaren.
Vet inte om det räknas som reklam isåfall får ni ta bort tråden, jag har inget med företaget och göra.
Är det inte lite oseriöst att inte lägga ut regnr på en bil som säljs på firma?

Länk
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Jo, det får mig att fundera på vad det är för några lirare som säljer, och vad det är de försöker dölja. Detta gäller även privatannonser där man redigerat bort reg-numret, det krävs väldigt mycket mer för att jag skall ringa på en sådan bil än en bil där reg-numret syns.
Det finns gott om "buskförsäljare" som försöker kränga dyra bilar där ute. Därmed inte sagt att detta bolag hamnar i denna kategori, men hela annonsen ger denna känsla.
Je
43
Jeh
328i -95
Drog en carfax importerad från Estland > Tyskland > Sverige sen avställd i Estland igen. Behöver väl kanske inte betyda så mycket men jag hoppar över den.
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Bra, jag skulle aldrig aldrig köpa en import som har haft vägarna förbi Baltikum :( Alldeles för stor risk för fusklagningar av uttjänta bilar.
Fick du ett regnummer på den?
Je
43
Jeh
328i -95
Känns inte optimalt när bilarna varit en sväng där nere, regnr: CEZ 801
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
För att besvara din första fråga; jo det är lite oseriöst att ta bort regnr. Jag gillar det inte heller när det gäller privatpersoner. Jag får genast tanken att "Vad är det de inte vill att jag ska se".

En del verkar inbilla sig att "min BMW är så unik så den kan bli stulen om folk ser reg.nr" men då borde de ju inte ta ut bilen och köra med den, för då kan ju folk se reg.numret och då kan den ju bli stulen. :)

För övrigt så skulle jag också bli misstänksam om den tagit vägarna förbi Baltikum.

Alexander
Det kommer ev. ut en pedantskött svensksåld M6 e64 nu i vår på Blocket. Håll utkik;)

EB
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Och gällande CEZ801 så har den sedan 2017-01-30 en ny ägare som bor i Jönköping...

//Stenback
Je
43
Jeh
328i -95
Då var den ute igen, inte länge nya ägaren hade den.
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
Även en sväng forbi Michell & Co (dom har ägt den i 2015)...
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hej!

Det är jag som har bilen nu! Har ni några frågor så är det bara hojta till!

Bilen är med största sannolikhet flyttgods och vad jag kunnat utröna är bilen såld i tyskland till en polsk/estländsk man som tagit med den hem till Polen och sedan tagit med den när han flyttat till Sverige.

Men även efter den kommit till Sverige är den servad i Polen. Troligtvis för att det är billigare där?

Jag är dock inte helt 100% om det är samma man som köpte bilen ny i tyskland som sedan har haft den i Sverige, någon annan som har mer tillgång till olika databaser får gärna ta fram det :)

Enda konstiga jag kunde se var att bilen helt plötsligt enligt service i Mars 2013 hade gått 16,7 MILJONER km :D Fel i kombinstrumentet och andra saker som betedde sig underligt, enligt felsökning hade det hänt när ägaren kopplat bort batteriet under avställning, bytt på BMW Bilia Group Kungens Kurva till en otäck stor summa pengar :) (har kvittot här)

Det finns inga tecken på att bilen är varken skruvad eller krockad och kommer ingen och köper den till hösten så behåller jag den gärna över sommaren. Har dock en del andra BMW:s som står så det går ingen nöd på mig om den skulle bli såld :) (sen e den ganska trevlig och växer på mig, jag köpte den enbart för att sälja vidare men lätt att bli kär)

Jag bifogar bild på servicehistorik från BMW:s databas: Länk

Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Snyggt Chrille, den där bilen hade man lätt dömt på en ytlig koll utan tillgång till ISPA.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tack Lus :) Den är i ett fantastiskt skick och ser mer eller mindre nästan oanvänd ut förutom lite kantskrapningar på höger bakfälg.

Jag hade väl dock föredraget originalfälgar även om Vossen är en bra fälg rent kvalitetsmässig.

Kontentan av det hela är väl att allt som varit i baltikum behöver inte vara något skumt med.

Nu längtar vi till våren så vi kan ta fram den och "yla" lite med V10:an <3

Är du redan användare? Logga in i menyn.