AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.128

Dyrt på ebay!

NoProPro-medlem
30
Norrland76
BMW 540iA Touring -98
BMW 523i Touring -98
Har tidigare köpt en del saker via ebay då de oftast brukar bli rätt mycket billigare än här hemma. Nu tittade jag på en motor M62B44 som ligger i Danmark. Priset på den ligger runt 17.500 svenska kronor!
Och då funderar jag hur de plötsligt blivit så dyrt??
Hej,

I o f s har jag ingen uppfattning om hur mycket en sådan motor bör kosta. Men jag tror att bilägare i just DK (och i NO) är vana vid helt andra prisnivåer än t ex vi är.

/Lennart
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ebay är en gigantisk marknadsplats för mängder av olika säljare från hela världen - så att säga att "Ebay har blivit dyrt" är väl lite missvisande.

Utbud och efterfrågan är ju oftast orsak till ett pris.

Det kan vara så enkelt att just den motortypen inte är så vanlig till försäljning längre och just Danmark är väl lite "dyr-land" i allmänhet...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Håller med Johan. Hoppa inte till slutsatser baserat på att en (1) köpare annonserar en produkt i ett annat land som du upplever som dyr.

Är den så dyr är det väl bara att välja en annan. Finns ingen billigare så är den kanske inte så dyr som du tror.
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Har sett flera olika delar från de där danska bilskrotarna med nästan lika galna priser som svenska bilskrotar så det fenomenet gäller nog mest just danska ebay-skrotar.
NoProPro-medlem
30
Norrland76
BMW 540iA Touring -98
BMW 523i Touring -98
Okej! Ja i de här fallet kanske de stämmer att de är Danmark som är dyrare än andra. Dock så tittade jag också på andra saker tidigare.. cross cyklar från olika länder som låg på priser runt 40-50 tusen men här i Sverige hittar man dem för 10-15 tusen. Så de känns lite märkligt kan jag tycka.

Tyvärr är ju inte en M62B44 så lätt att hitta annars. Så de känns lite tråkigt om man måste skrota bilen.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Har också märkt att danskar verkar ha en helt annan uppfattning om begagnade bildelars priser än andra... Lyckligtvis går de ju att välja bort.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.