|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en riktigt schysst e46 318i med äkta alpina B3 look. Men har några lampor som lyser (airbag/abs). Köpte nått kina skit för att rensa felkoder. Det funkade inte. Så jag läste på lite mera och köpte en ny bmw scanner från en länk på forumet som skulle vara jättebra. Skivan som följde med funkade naturligtvis inte och efter att ha sökt i några dagar på internet så har jag testat lite olika saker och drivrutiner. Tjejen har en pc med windows 8. (fy fan no.1). Är det någon snäll själ som kan hjälpa mig med programvara och drivrutiner som funkar för win 8. Jag testade även att byta drivrutin på bmw scannern i enhetshanteraren till usb device A efter att ha läst på E46 fanatics. Det skulle jag inte gjort. Nu säger programmet bara hardware error. Jag tror jag blir galen... Nu har jag två olika scanners och ingen funkar. (fyfan no.2) Jag har sökt på forumet men hittar ingen vettig lösning. Jag är ganska begåvad med datorer, men saknar programvaran och då funkar ju inget... :-) Tack på förhand. har mejl: petergreeneye@hotmail.com //Peter | |
|
Hej, Hett tema, verkar det. Här en nylig tråd med (olika) länkar till både drivrutiner och installationsfil. Länk W8 är ju ingen höjdarmiljö att leka i, men jag hoppas att det ordnar sig för dig. :) /Lennart |
|
|
Inga problem med W8,varken för bmw scanner eller INPA *gör om,gör rätt*:)) |
|
| kör du som administratör och i kompabilitetsläge XP? | |
|
Tillför ingen hjälp men måste bara skriva,finns det något som funkar i Windows 8? Det absolut sämsta operativ system som någonsin utvecklats. Bianca:Då kan du väll hjälpa han o göra om o göra rätt? ;-) |
|
|
Ok. Ser ut som det kanske kan fungera. Ska kontrollera imorgon. Hittade en version av programmet (1.4.9) som iallafall startar och modulen skriker inte längre hardware error. Jag fick avinstallera allt i enhetshanteraren och göra om det helt och hållet. Ska testa koppla ihop med bilen imorgon. Man får hålla tummarna. Vad det gäller win 8 så ska de som utvecklade det skjutas. Tack för hjälpen hittills.. //Peter |
|
| Jag har installerat det på win 10 utan problem. | |
|
BMWscanner funkar fint i Windows 8.1 Egen erfarenhet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.