|
|
|
|---|---|
|
Hejsan vill är väldigt sugen på att köpa en säkningssats till min bmw E34 525i års 1991 och har då hittat följande: Länk Jag undrar då om de passar min bil då det står att de inte passar bilar med EDC och är osäker på om min bil har det.. Tack på förhand! | |
|
OBS! Jag länkade fel här är rätt länk: Länk Undrar även om det är lungt att man har kvar originaldämpare till dessa? Mvh |
|
|
EDC står för typ "Elekrische Dämpfungs Control". Det var ett dyyyyrt tillval. Jag hade en 535i -90 med EDC, ovanligt värre. M5 3.8 har EDC som standard. Även om din 525i mot alla odds skulle ha EDC så är det inga bekymmer att montera konventionella dämpare, men man får bygga om "nivåregleringsfunktionen" enkelt uttryckt. Ett enkelt sätt att kolla om du har EDC (vilket du garanterat inte har) är att kolla utrustningslistan via chassienr, tex på BMWVin.com. Har den EDC är nästa steg att kolla om det är kvar, göres enklast genom att kolla om dämparna har elektriska anslutningar (tidiga modeller via kolvstången, nyare har kontakterna nere vid hjullagren typ...). Iaf att kombinera sänkfjädrar med trötta dämpare är att be om att få dämparna att "pissa olja" rätt fort. Köp en väghållningssats (dämpare + fjädrar). |
|
| Din bil har inte EDC. Möjligtvis kan den ha nivåreglering bak. Men även det är osannolikt. Stephan | |
| Stefan: Hur VET du att den inte har det? För övrigt håller jag med om att det är högst osannolikt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.