|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle gärna vilja få reda på hur man kan hitta antalet tillverkade bilar varje år, speciellt E38:or ! Jag har sedan många år ett stort intresse av just dessa bilar! Ägd ett antal, och har nu fått tag i en bil som jag letat efter! Sålde min förra E38 750 1996 för ett år sedan,och ångrade mig omgående! Har en E38 740 1997 som jag gjorde tokfin för c:a 10 år sedan, men den är ställd i förvaring vintertid, och kommer troligen börja användas som bruksbil i vår nu när jag hittat en ny entusiastbil!! Men det vore skoj att få veta hur många som tillverkades av E38 modellerna! Den "nya"bilen har följande spec, och det enda som avviker ifrån original är att det monterats ett rostfritt avgassystem med utstickande ändrör! Snyggt gjort iofs, men ändå inte från fabrik! Det gjordes när bilen var så gott som ny! Type code GG01 Type 750I FACELIFT (EUR) E series E38 () Series 7 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine M73/TU Displacement 5.40 Power 240 Drive HECK Transmission AUT Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303) Upholstery STANDARDLEDER/PEARLBEIGE (N8OY) Prod.date 1999-04-22 Vehicle upgrades High-End sound system Read more Vehicle options S261 Side airbags for rear passengers S339 Shadow-Line S354 Green windscreen, green shade band S403 Glass roof, electrical S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S430 Interior/outside mirror with auto dip S438 Fine wood trim S464 Ski bag S494 Seat heating driver/passenger S496 Seat heating, rear S508 Park Distance Control (PDC) S522 Xenon Light S549 Exklusiv-Uhr S672 CD changer for 6 CDs Vehicle options S676 HiFi speaker system S710 M sports steering wheel, multifunction S780 BMW LA wheel, M parallel spoke L801 National version Germany/Austria S863 Retailer Directory Europe S879 On-board vehicle literature German Vehicle options S202 Steptronic S210 Dynamic stability control S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S220 Self-levelling suspension S245 Steering wheel column adjustment,electr. S302 Alarm system S415 Sun-blind, rear S456 Comfort seat with memory S473 Armrest front S500 Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S548 Kilometer-calibrated speedometerrlek till just denna modell! Ägt ett antal Tacksam för tips om var det går att hitta antalet tillverkade! Även vad ett uppskattat värde skulle kunna vara, eftersom bilen ska värderas på f-bolaget n:a vecka! Bilen är i mkt bra brukskick, importerad 2001, 2 brukare i Sverige och dokumenterade 13000 mil! | |
|
Från e38registry Länk WBAGG02040DA63036 - 1999-01-12 - 1999 PY (First) WBAGG02060DA63071 - 1999-12-21 - 1999 PY (Last) Indikerar 35 byggda LHD LCI 750i under -99 |
|
|
Lus: Det du visar upp är RHD. LHD är i serien med drygt 1500 totalt. Jag har haft tankar på att plocka ut just 750i facelift (bland dem finns alla B12 6,0 kurz:). Jag kanske lite snabbt kollar hur många det är för modellår 1999. Men från datorn. Mvh Stephan |
|
|
Hej o tack för info! Idag blev jag glad ägare till bilen:). Bilen är så fin jag hoppats på,och självklart finns det lite pyssel med en nästan 18 år gammal bil, men det känns att det är en lågmilad bil ! Vet vad förra ägaren betalade för bilen 2005 när han köpte den, men finns det uppgifter nånstans vad försäljningspriset var på en bil med aktuell utrustning 1999? Min förra 750 1996 hade kostat runt 1,1 miljon med den utrustningen enligt den som jag köpte bilen av! Den i stort sätt allt utom kylskåp( där satt det en baksätestelefon istället!!) Bilen jag köpt nu är extremt välskött, alla besiktningspapper,och alla papper från Tyskland( där den kördes i 3 år), men nåt om vad första ägaren betalat för bilen kan jag inte finna! Spelar igentligen ingen roll,men skulle vara skoj att veta! Kul att räkna värdeminskningen per mil:) |
|
| Stephan: ah, ja, måste sluta surfa från tellen. | |
|
Grattis till en lågmilad e38. De lågmilade verkar inte växa på trän. Har själv en E38 ial som gått 16 000 mil. Den känns verkligen gedigen. |
|
|
Tack "Kimmo"! När jag var bilmek( steget innan tekniker:)), servade jag just denna bil, och önskade att jag hade en sån vagn! I flera fall i min vagnpark, har dom bilarna jag skött om "landat"hos mig till slut! Jag har/hade en bra relation med "kunden", och sa att när bilen ska säljas är jag eventuell spekulant! Sjukt nöjd att jag fick just denna bil, men saknar förra 750:n ändå! Fördelen med denna är att den är lågmilad förstås, och att den har bra historik, men den förra var vassare utrustad! Men det är ju så att man ångrar att man gjort sig av med g:a bilar! Har (och har kvar iofs)lite drömbilar, men att jag sålde mina 02:or,Volvo P1800 gamla Mustanger grämer mig ! Nu tar vi nya tag och ska bli toknöjd med nya vagnen ! Trevlig helg! / Thomas |
|
|
Precis så kan det vara, man grämer sig bara över de bilar man sålt... Dock grämer jag mig för att jag inte köpte en 02 turbo 1994 för 80 000 kr, likaså grämer jag mig för att jag inte köpte polarens Kadett GTE -75 för 15 000 kr 1995. Vad gäller din nya bil så skulle jag föredra en lågmilad med suberbra historik/dokumentation före en mer utrustad och sämre historik/dokumentation. I det fall det är en tomhylsa så är det ju en annan sak. Det var egentligen i förra sommaren som jag blev varse om hur viktig dokumentationen är på en "specialbil", det var när jag sålde Alpinan (tyvärr). Här nedan är specen på min bil. Jag köpten den pga. det fina skicket men framför allt pga. den fina historiken och dokumentationen. Det är sällan man ser liknande dokumentation som denna har. Vehicle options S199 Equipment for leaded fuel S223 Electronic Damper Control (EDC) S261 Side airbags for rear passengers S304 BMW light alloy wheel, ellips. styl. 60 S320 Deleted, model lettering S341 Bumpers completely in body colour S358 Climate comfort windscreen S401 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric S415 Sun-blind, rear S423 Floor mats, velours S430 Interior/outside mirror with auto dip S441 Smoker package S459 Seat adjuster, electric, with memory S508 Park Distance Control (PDC) S522 Xenon Light Vehicle options S533 Air conditioning, rear S609 Navigation system Professional S620 Voice control S632 Preparation BMW Handy (Motorola) S672 CD changer for 6 CDs S785 White direction indicator lights S818 Battery master switch L822 GULF VERSION S823 Hot-climate version S825 Radio control Oceania S826 Fahrwerk in Exportabstimmung S845 Acoustic belt warning S850 Dummy-SALAPA S853 Language version English S864 Retailer Directory Overseas Vehicle options S887 On-board vehicle literature Arabic S925 Dummy-SALAPA P956 Middle-East package S993 model year code in VIN Vehicle options S202 Steptronic S210 Dynamic stability control S220 Self-levelling suspension S548 Kilometer-calibrated speedometer |
|
|
Roligt att bolla lite! Har haft dom flesta "drömbilarna"eftersom mitt yrke har varit mekaniker på en verkstad med ett gott renommé, tills jag och mina delägare sålde till en storaktör! Förr kunde man ha en dialog med kunden=bilägaren, och få honom/henne(hen:), även fast intresse saknades, bli både insatt i sin bil,och kunna ge en förklaring till bilens brister och behov av åtgärder,så då blev oftast bilarna lagade med KÄRLEK! Nu när det endast ska fixas med behov,eller när det blir ngt fel,är det i mitt tycke inte helt ok! Bilen är en stor investering hos dom flesta, och att ta hand om bilen borde vara en självklarhet! Jag kommer fortsättningsvis ta hand mina bilar,och hoppas att ni som verkligen har ett genuint intresse för dessa kvalitetsvagnar sköter dom! / T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.