|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa 645 coupe/cab. Har någon ägd en sån bil kostnader för service? Undrar vad det är vanligaste problem med dessa bilar? Vad man bör tänka på innan köp. Mvh Tolga | |
|
Hej, jag bytte nyligen in min 645Ci mot en jagga men jag var mycket nöjd under ägandetiden - extremt prisvärda bilar även om man får vara medveten om att driftskostnaderna inte riktigt motsvarar en bil som kostar ~150k ny. Jag hade den i knappt 2 år och körde drygt 2000 mil totalt utan att den kostade mig några större pengar. Den ligger ute till försäljning nu om du är intresserad av ett fint exemplar. EDIT: NVM den såldes tydligen alldeles nyss! Kostnadsfrågan beror ju lite på vad du jämför med? En oljeservice kostar några tusen och alla intervaller är ju variabla och man ser ju i idriven hur långt kvar det är till varje grej på ett ungefär. Vanligt fel är att ett kylrör in till motorn brister. Ganska dyrt att fixa eftersom det kräver en hel del arbete. Det råkade jag ut för precis efter att jag hade köpt bilen av Novation men det lagades av dem utan kostnad för mig. Annat vanligt problem är imma i strålkastarna. Jag lyckades täta och fixa det till 90% på min men en högtryckstvätt lämnar fortf. lite imma som dunstar efter några timmar. Bara på ena sidan. Viktigaste är ju att se till att den är välservad och inte har några andra konstigheter. Jag svarar gärna på fler frågor ifall du undrar. |
|
|
Hej tack för svaren. Jag undrar om du vet vad det skulle kosta att byta kylröret? Vad är det vanligaste felen på dessa bilar? Vad kostar service? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.