|
|
|
|---|---|
|
Har köpt mig en 440 xdrive cab som ska sänkas med fjädrar mot våren. Är det någon som har gjort det eller som har kunskapen ändå. Är på jakt efter de fjädrarna som sänker bilen så mycket som möjligt, någon som har koll om det går att ta fjädrar från cupe/grandcupe och montera på en cab? Samma fjädrar på xdrive som de vanliga? H&R marknadsför sport / super sport fjädrar, dock inte listade till 440ix cab. Haters som inte uppskattar sänkning av bilar kan förbi se detta. | |
|
Hej Lars, hur mycket tänker du sänka? Jag antar att du redan har M-sport på bilen och vill sänka ännu mer? Tänker du byta stötdämpare också eller bara fjädrar? Jag tror att det går alldeles utmärkt att ta fjädrar från ex vanliga 440 cab, eller 435 cab, eller gran coupén. Det är väl bara att titta vad som finns på ebay, eller om du behöver rådgivning så kan du väl kontakta Öhlins Racing i Sollentuna? |
|
|
Jobbar Öhlins Racing direkt mot privatpersoner? Fast du skriver Sollentuna och jag tänker på Upplands Väsby så kanske jag som blandar ihop saker. Hur som helst visste jag inte att de hade en filial i Sollentuna som jobbar direkt mot slutkund. Öhlins brukar inte vara direkt billiga och jag misstänker att deras dämpare är mer baninspirerade än vad som kanske krävs till en fyrhjulsdriven cab. |
|
|
Jag tog nog bara fel på Upplands Väsby och Sollentuna. För övrigt har jag ingen aning om de tar emot privatkunder eller företagskunder eller både och eller antingen eller. De är nog säkerligen inte särskilt billiga, men det var heller inte det TS frågade om. |
|
|
Öhlins racing jobbar ju som en OEM till exklusiva bil och motorcykeltillverkare, direkt mot racing, samtidigt som de gör produkter för eftermarknad. Men att rekommendera någon att ta direktkontakt med deras huvudkontor är kanske inte särskilt lämpligt tips om du inte vet att de hanterar dylika ärenden. De arbetar nog mot privatpersoner genom återförsäljare som många andra företag. Däremot har du ett Öhlins center i Karlstad för bilar inom Skandinavien. Troligtvis mest inriktade på att serva racingteam, men kanske ändå kan rådgiva dig, eller hänvisa till en närmare ÅF av Öhlinsdämpare. |
|
|
Tjena! Det blev ett par H&R fjädrar, tror att dom sänker drygt 30mm. Ville egentligen sänka mer men det verkar vara svårt utan att montera luft eller coola. |
|
|
Larsbumsen: Jag är nyfiken vart du hittade H&R 30/30 till din? Jag letar själv fjädrar till min 435dx coupe, men det ända från H&R jag hittat är 20/20. För vill ju självklart få ner han så mkt som möjligt med enbart fjäderbyte. Tacksam för svar:) Mvh Kilin |
|
|
28802-4 artikelnummer på H&R körde jag på. Önskar naturligtvis att den skulle bli lite lägre, men är nöjd ändå. Om du har någon mailadress så kan jag skicka bild. (Vet inte hur man postar bilder här 😂) |
|
| Larsbumsen: du har PM :)) | |
| Larsbumsen: visste du att xDrive-modellerna numera går att gå med sänkningschassit till Msport? Åtminstone går det på 5-serien, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.