|
|
|
|---|---|
|
sprang på denna på tuben. Länk killen verkar onekligen duktig men vem hade vågat köra en sådan bil sen, måste väl vara en regelrätt dödsfälla?? | |
| Ser ut som ett typiskt USA-lik som går via Litauen och mest troligen repas med stulna delar härifrån och sen dyker upp hos "Hederlige Harrys kött & video" på blocket. ; p | |
|
Jo jag har också sett den. Helt otroligt. Här har du grejer: . Undra om dom kan lappa ihop bilen också :-) |
|
Transocean |
Den som tror att sådana vrak endast fixas i Litauen/Polen kan ta en tur till världens dyraste Oslo där jag dagligen ser totalskadade Jaggor som skall få ett nytt liv. Kör förbi ett par karosseriverkstäder varje dag och nästan dagligen står det ett nytt Jaggavrak utanför och väntar för att få komma in å bli fixad :-) Då snackar jag inte om lätta skador. Med tanke på prisnivået i Norge måste det vara mycket pengar man kan tjäna på med dessa vrakbilar. Om det funkar i det dyra Norge, måste det ju funka även i Sverige |
|
Norskregistrerade bilar? Isf måste det vara hur lätt som helst för en norrman att kolla upp bilen. USA import?,som är totalkvaddad o sedan skeppad vidare till Norge? Nja låter lite väl?! 99% lagas i Litauen! |
|
|
Varför skulle det inte funka i Norge? Där finns väl också okunniga/lättlurade bilköpare precis som hos oss, lr De har väl outbildade (alltså papper på att de har en utb) och arbetslösa som har livsuppehållande ekonomisk ersättning från staten och som reparerar skrot precis som i de flesta länder i Europa idag;) Det här handlar ju inte om seriösa verkstäder utan om skrotnissar som för en relativt billig penning fixar div. objekt. Om jaggor nu är så populära i Norge (måste vara enda landet i norra Europa) så finns det ju pengar att tjäna och där det finns svarta pengar att tjäna ja där finns............... EB |
|
|
Det är ju inte så att du tar in et vrak till Norge för ett par tusen kr, fixar, och säljer sedan för norska priser. Det är avgiften till norska staten som utgör hela skillnaden, och den betalar du in när du importerar/registrerar in bilen. Tar du bort den kommer man i nästan alla tillfällen på lika nivå som i Sverige, några gånger tom lägre. |
|
| Det hade varit intressant att se hur en sådan fixad bil skulle klara ett krocktest. | |
| Ja fy sjutton. | |
|
Fifth Gear har gjort ett sådant test och den lagade bilen var inte kul att krocka i: ------- //Lövet |
|
Transocean |
@e39520it Bilar har importavgift, på bildelar (vrak) betalar man endast moms. |
|
Här är en som kan laga vrak i Sverige iofs inte krockade bara "lite" rostiga Jan Fridberg i Malung. Länk |
|
|
Känns som det hade varit bättre att köpa en naken kaross att flytta över allt till. För några år sen när jag kollade var inte en naken kaross så dyr. Väljer man att rikta SKA givetvis alla deformerad plåt (veck) bytas och detta är ju exakt beskrivet av BMW var det ska kapas osv för att få en OK bil efter rep. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.