AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.135

F10: Dålig bluetooth anslutning / Dåligt ljud från Harman Kardon

Hej!

Jag behöver all hjälp jag kan få från er som har F10 LCI utan Navi, med lilla skärmen iDrive och HK Stereo då jag har problem med följande:

*DÅLIG LJUDKVALITÉ VID HANDSFREE SAMTAL GENOM BLUETOOTH/USB.
Alla jag pratar med i telefon klagar på att de inte hör mig särskilt bra och att jag alltid får höja min röst. Jag har fått låna en MINI samt 4-serie när min bil var inne och ALLA sa samtalen hördes betydligt BÄTTRE. Så bra att de inte kunde avgöra ifall jag hade telefonen mot Örat eller att jag satt i en bil och pratade.

* LJUDKVALITÉ FRÅN HK STEREO ÄR INTE BRA VID MUSIK UPPSPELNING.
Jag har haft HK Stereo i tidigare bilar och alltid varit nöjd med det ljud dom levererar. I min bil blev jag förvånad över den dåliga kvalite som kommer ut högtalarna. Detta gäller oavsett musik uppspelning från Spotify (320kbit/s) eller andra källor vid USB och Bluetooth anslutning. I MINI och 4-serie jag fick låna hade oxå HK stereo och där lät ljud så MYCKET BÄTTRE. Jag förstår att bas kan upplevas olika beroende på storlek på bilen men här pratar jag om hur rent ljudet låter.

* FÖRDRÖJNING VID STYRNING FRÅN TELEFON.
Det finns en viss fördröjning på ljudet från telefonen när den är parad med bilen. Detta gäller oavsett USB eller Bluetooth och fördröjning kan vara upp till 2sek vid byte av musikspår, knappljud från ex sms, svara och ta emot samtal. Återigen detta problem fanns inte heller på MINI och 4-serie eller andra bilmärken som Volovo, VW och Renault.

Jag har haft bilen 2 ggr inne på verkstaden och de har uppdaterat mjukvaran och hävdar fortfarande att de inte kunna nått fel??

Känns så bittert att man har valt till och betalat för utrustning som inte motsvarar förväntningarna. Framför allt på en bil som kostar runt 500.000!

/MvH
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Du får väll insistera på att dom byter ut komponenterna!
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Har en F20 LCI med HK ljud och ljudet var helt kass! Sprakade både vid samtal och streaming. Av en händelse så kopplade kompisen in sin telefon till bilen och då lät det jättebra. Gjorde igår fabriksåterställning på min telefon och idag kopplade jag ihop dom och nu låter det jättebra så mitt tips till dig är att prova med en annan telefon.
Li
45
Lifeisgood
520d -17 x-drive M-sport f10
525i -06 M-sport e60 (Såld)
Hej f10xdrive.

Har HK ljud i min bil oxå med bluetooth professional. Grymt nöjd. Men har en ca 2 s fördröjning på den vid byten av ljudspår. Har det även hemma till receiver som går via AirDrop.
Prata i telefonen går förvånansvärt bra. Man hör inte om det är via handsfree eller om man skulle hålla i luren.
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Går det inte att höja volymen på mikrofonen i någon inställning?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.