|
|
|
|---|---|
Buller |
Har fått ett nytt problem på min 735 88:a Bromspedalen går långsomt ner till 2/3delar när man hållar foten på bromsen. Om man skall göra en panikbromsning händer inget. Pedalen är hård men inga bromsverkan. Har bytat huvudbromscylinder, Nogån som har ett alternativ på felet ?? |
|
Hej buller! Kolla upp bromsoken att kolven går lätt både in och ut och att gummiringen inte är trasig som sitter runt kolven. |
|
|
Om den är tillverkad före mars 88 har du det gamla systemet med bromsbomb. Dina symptom låter som ett typfel på en defekt sådan. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Buller! Det är som David säger Bromsbomben. Blinkar inte varningslampan för bromshydraulik till när du bromsar? Sök på bromsbomb i detta forum där finner du massor. mvh BLJ |
|
|
bengt>>>Tydligen så kan bromshydraulikvarningslampan..puh..antingen blinka till vid panikbromsning eller ej,varit med om bägge fallen på mina E28:or där bromsbomben var felkällan båda gångerna... Mvh Janne. |
|
PETER.O |
Hej, det låter inte som det är bomben. Om den är kass så uteblir servoverkan en kortstund när man trampar ner pedalen fort (pedalen blir stum ett kort ögonblick, bromsvarnings-lampan blinkar också till). Bomben är en tryckacumulator som går in när man trycker till på bromsen, servo-pumpen har ej kapacitet att hålla upp trycket vid snabba tryck på pedalen. Mvh Peter |
|
Peter>>>Om du läser mitt inlägg här ovan så ser du att det trots uteblivet "blinkande" i varningslampan ändå kan vara den såkallade bomben.. Mvh Janne. |
|
| Bromsbomben finns alltså bara på bilar tillverkade innan mars -88? Bra att veta om man skall köpa en äldre E32 så kanske man kan slippa bekymren men "bomben". | |
PETER.O |
Janne T. Jo jag vet men oftast blinkar den till. Bästa sättet att kolla bomben är nog att kolla om man har servoverkan efter att man slagit av motorn. Mvh Peter |
|
Är inte helt 100 på att det är från mars 88 , men alla som säljer dessa brukar uppge detta. Jag har ingen på min iaf (tidig 88) MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.