|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har en 525 -03:a där fläkten i kupén strular. Det började med att den vill funka lite då och då. Ena stunden så kunde jag köra på max, helt plötsligt så lägger den bara av och blåser inget. Man hör bara ett väsande ljud typ. Och ibland så funkar den inte från start till att helt plötsligt köra igång när man är ute och kör. Men dom senaste 2-3 dagarna verkar den inte vilja alls. när jag trycker upp den till max så hör man knappt fläkten gå och det blåser i princip inget. Det kommer värme i alla fall. Men det verkar som att jag får byta ut fläkten eller? Är det den som kallas värmefläkt? | |
|
Mest troligt är det fläktmotståndet som har gett upp - inte helt ovanligt. Gör en sökning i forumet så får du upp en del att läsa om problemet. Kallas ibland för "svärdet" eller "fläktsvärdet". Inte så svårt att byta och förhållandevis billigt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack! Ska kolla upp det! Det här svärdet(kretskortet), går det endast att beställa hos BMW? |
|
|
...kom på att delen även kallas effektslutsteg/motstånd. #3 i reservdelskatalogen (sitter dock bakom/under handskfacket): Länk Finns att köpa på många ställen, t ex: Länk Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.