AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.035

BMW och Landrover havererar mest!

Sida 3 av 3
Sen får man ju hoppas på att vissa saker också blir bättre med åren. E39 och E46 var ju katastrofala vad gäller rost där angreppen kunde komma redan efter ett år. Det ser man inte längre idag.
Sen får man ju hoppas på att vissa saker också blir bättre med åren. E39 och E46 var ju katastrofala vad gäller rost där angreppen kunde komma redan efter ett år. Det ser man inte längre idag.
J-
534
J-A
325i T -08
Rostangrepp har väl inget med maskinskador att göra?
Men givetvis påverkar det långsiktigt kvalitétsmått och kostnader.

Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
I undersökningen så har man totalt tagit med 4000 skador på 30 olika bilmärken vilket innebär att man inte har så stort underlag per bilmärke vilket borde kunna ge en viss missvisning.
Om vi antar LF kunder är fördelade enligt bilar som är tillsalu på blocket så innebär det att:
bilar nyare än 2007 så finns det:
7700 BMW
892 MINI
798 SAAB
4330 KIA
LR 517
porsche 679
honda 1495
hyundai 3100

Om man nu tar och ser hur många som har gått 7500(medeltalet vid skada) mil
3480 BMW
130 MINI
781 SAAB
993 KIA
218 LR
215 porsche
525 honda
1000 hyundai

Det man ser är att premiumbilarna rullar mycket längre vilket också borde innebära att risken för skador ökar. om man viktar mot mil så skulle listan stuvas om en hel del.
Visa sticker ut iaf som MINI...
om man orkar skulle man kunna räkna ut ungefär bilar per bilmärke och märka att förmodligen är extremt få bilar med i undersökningen.

MG - Life too short not to!
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
ADAC har liknande statistik där "premiumbilarna" rullar fler mil per skada än övriga. All deras data finns på deras web i pdf-format.
Jag tycker att BMW borde skärpa sig för att bättra på sitt rykte. Länk
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Kasst hanterat.

Men det där med att det var låst, det låter ju som att komfortöppning var aktiv?
Då öppnar ju bara förardörren och bagage och övriga dörrar är låsta.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Kasst?? Sjukligt hanterat är dom rätta orden. BMW slutar aldrig att förvåna. Fällda i ARN angående kamkedjeras. BMW Jävlades med den kunden i ett år!! Flera fall med andra kedjeras som dom skitit fullständigt i. Trots fabrikationsfel. Var det inte någon som skrev om ett knutkors som helt plötsligt spruckit också. Själv fick man ringa till kundservice 6 gånger o lika många mail för att efter 2 veckor få ett idiotförklarande mail från kundrelationer.

BMW verkar ha börjat leva upp i det blå.
Visa användare
2.331
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
"Jag avslutar samtalet med assistans samtidigt som jag skyndar mig ur bilen och ringer 112 istället. Lågorna slår ut ur motorutrymmet. Jag tömmer snabbt bagaget på alla grejer...
...visar det sig att luckan låst sig själv under branden. Det går inte att öppna den med nyckeln."

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Ja jag läste det, men tänker man klart i ett läge som detta? Nej.
Mycket möjligt att ägaren hade full koll, men också möjligt att det inte var så. Och direkt olämpligt att dra någon slags slutsats "BMW är livsfarliga, de låser dörrarna när det brinner".

Att BMW haft en urusel hantering verkar ganska klart, med reservation för att jag bara vet det som ena parten skrivit.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Killen blåljuger o BMW har skött det exemplariskt.

Att han ens vill ha en BMW efter denna sjukliga nonchalans av BMW är för mig en gåta.
Efter artikeln i AMS blev det fart på BMW. Länk
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Ha,ha,ha så jävla skrattretande.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.