AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
27.894

Kostnad på en 18000 mils service Bmw 520d 2011

Sida 2 av 2
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Autodoc/Bildelaronline24 är ett jävla ockerställe att köpa delar ifrån, jämfört med vad det var för 5-6 år sedan. Daparto är bra mycket bättre men inte alla handlare som skickar till Sverige och sidan är bara på tyska.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Westersund, tidigare i år var autodoc iaf hälften så dyra som BMW original, så vad är då BMW återförsäljarna om autodoc är ockrare? :)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Trodo.se är stabila och billiga. Bra sortiment och de säljer t om BMW originaldelar.

Trodo håller inte heller på och fular sig som autodoc gör, vilka byter ut artiklar utan kundens medgivande (de prissätter sig eget skitmärke "Stark" (som oftast verkar vara brandade lågprismärket "Kamoka") skyhögt och över premiummärken - så om du beställer t ex. Ate eller Brembo byter de ut (oftast bara en) premiumprodukt i beställningen mot Stark under förevändningen att du som kund får en dyrare produkt till samma pris...men i verkligheten får du skräp men betalar för premiumkvalitet...

Mister-Auto.se handlar jag också av ibland men de är ofta rätt struliga med leveranstider mm. så man får inte ha bråttom hos dem.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
BMW precis som alla andra bilmärken kommer alltid att ta ut en extrakostnad för sin stämpel/etikett på delarna även om det är likadana prylar som är tillverkade av samma leverantör. Det blir lite som att jämföra äpplen och päron, inte rent funktionsmässigt men i övrigt. Jämför man lika med lika så är Daparto överlägsen Autodoc, Trodo, Mister-Auto... Likadana prylar men lägre priser och enbart från Tyska handlare. Har aldrig råkat ut för utbytta varor eller sena leveranser därifrån.
bl
2.294
blixten
325i -88
Min erfarenhet är att någon näthandlare är billiga på en produkt men kan ha ett ganska högt pris på en annan. Svårt att säga att en är bäst rakt över. Tyska autodoc är tex billigare än svenska autodoc. Men förstår man inte tyska funkar det ju inte lika bra...
Tändstift till min bil kostar +300 kr hos bmw, samma stift hos autodoc.de ca 100 kr st.
Visa användare
229
Leif L
X3/F25 30d -11
X3 20d -08
528iA T -00
528i -97
K 1200 RS -98
F 650 -95
Hej Grelle,
det är till stor del de märken du nämner som BMW handlaren säljer, men priserna har varit lite lägre än AutoDoc!
Man blir förvånad ibland!
Originalklämman till avgasrörets främre skarv i min 2008 de 20d kostar, typ 25 e, men de säljer en alternativ klämma, som de alltså tycker duger, för 2,50 e...
Jag antar att det är en sådan som man kan köpa på Biltema!?

Du kan kolla på leebmann24.de

Med tanke på "billiga" delar.
I min X3 har jag en ATC fördelninglåda, och jag fick för mig att det kunde vara något fel i den...
Felet skulle i så fall kunna vara aktuarien, dvs plastkugghjulet där.
Så jag beställde delen från Polen, ca 10 e!
Sedan öppnade jag mekanismen, kunde egentligen inte se något fel, men bytte i alla fall.
Men saken är den, att om kuggar "saknas" så kan man vrida hjulet 180 grader, eftersom kugghjulet aldrig snurrar runt utan rör sig bara lite grann fram och tillbaka på "kuggstången".
Jag hoppas att jag uppfattade det rätt!

Varför antog jag fel här?
Jag fick flera lampor att lysa rött, 4x4, airbag(!), ABS, och väl ytterligare en lampa.
Felet?
ABS-sensorn vänster fram behövde putsas/rengöras, och alla fel försvann på ett bräde!
På tom en gammal BMW får man bort sensorerna utan att söndra dem!
Felet/felkoden antydde att avståndet var för stort!?

Kör man på grusvägar där dammet kan innehålla järn, så kan det leda till detta.

I fall som detta är det till stor hjälp att kunna använda Inpa!!! För att uttrycka mig kort!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Om BMW är billigare än Autodoc så välj en annan firma än autodoc. De var mer ett exempel för onlinehandlare än något unikt med just dem. Jag skulle köpa ett batteri från BMW tidigare i år och de ville ha ca 5000kr, men köpte det för 1500kr online. Det var Varta jag köpte och det var ett Varta som satt i bilen.

Påslaget på 3500kr tyckte jag var ett skämt.
Visa användare
229
Leif L
X3/F25 30d -11
X3 20d -08
528iA T -00
528i -97
K 1200 RS -98
F 650 -95
Grelle, har du "alla" data om Varta batteriet du köpte, Ah och startströmmen, samt säljaren.
Jag tror att batteriet i min X3 "inte är så bra".
Mätt med Cteks belastnings mätare för ett år sedan, så om jag inte kommer fel ihåg, så var det väl ca 70 % kvar, av amperen, alltså.
Måste mäta spänningen när bilen har stått i kylan ca ett dygn!
Å andra sidan, varför hålla på och oroa sig för 1500!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag har nu sålt bilen och informationen om batteriet har jag inte huvudet. Varför frågar du? Du har ju en annan bilmodell.

Länk Här handlade jag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.