AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
543

Ängelholm på söndag? (29/9)

Hur många är det här som har tänkt åka på föjande?

Sydschleife 29/9

Plats: Bakom Preem Macken Erikslund vid Ängelholm
Tid: 11.00

Nu är det dags igen för en av våra mest uppskattade träffar, Sydschleife. För er som inte deltagit tidigare så är Sydschleife det som man också kan kalla bilorientering.

Vi träffas den 29/9 bakom Preem-macken vid Eriklunds Hotell i Varalöv utanför Ängelholm. Tid för samling är 11.00. Som vanligt så är hela familjen välkommen och det rekommenderas att man har en kartläsare då det är svårt att båda köra och upptäcka kontroller längs vägen. Dagen avslutas med en gemensam grillning på hemlig plats så packa picknick-korgen för resan och mat för grillning.

Det är BMWCS SYD som anordnar.

Mvh.
Micke Olsson
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Är sugen som satan... men inte medlem i BMW CS än....och har knappt råd med soppan ens ;-)

Med vänlig hälsning
//Kalle
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Micke: Det lutar åt att jag tar en sväng på Kinnekulle Ring på lördag och då jag inte har varit hemma på en vecka så vill nog tjejen ha lite kvalitetstid hemma utan att jag eller hon befinner sig i någon bil.

Hade det varit nästa helg så hade jag kommit med min lilla röda diesel-kombi!

Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! Men det är inget jämfört mot en sugmotor med bra effekt!
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Faen.. jag hoppar in o jobbar åt skydd i helgen så jag kan inte följa med denna gång.

Regards Kjelle
Är bra sugen, möjligt att jag tittar ned och säger hej, men jag har ingen möjlighet att följa med på bilorienteringen.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Är det verkligen så att det bara är jag och Fredrik M som surfar på BMWPower och ska till Ängelholm på söndag????

Kom igen NU dönickar... Skyll inte på att det är långt eller liknande. Jag har 25 mil enkel resa och ser vekligen fram mot detta.
Det ska bli megakul...

Mvh.
Micke Olsson
Tyvärr så kan jag inte komma ner dit p.g.a av att jag skall jobba natten där och börjar 21.00

850 Jaa sån är jag
mp
66
mpcompact
E46 Compact 2001
18" Alutec ZERO
M3 Kjolar
vi ska dit,men är inte medlemar än. har hört att det inte är ett tvång på just denna träffen,man kan mer se det som en "prova på" dag (stämmer detta?). har viserligen inte så långt till ängelholm så det kan vara värt ett försök att se lite fina bilar........

ses imorgon?

///Kör så det ryker, men inte från motorn =0)
An
12
AndreasL
M3 -90
2002 Turbo -74
2002 Tii -74
Micke: Jag kommer med min 2002 turbo samt Martin med sin inka tii. Vi kör från karlskrona respektive Ronneby.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Micke, jag har ju ingen bil... Tobias har inga soppa pengar... ska man åka tåg, va?
Andreas:
När lättar ni från Karlskrona?
Vi kanske skulle samköra? Jag tänkte åka lite efter åtta.

Kjelle:
Vadå ingen bil??? Du har ju två. Bara av med skalet och sätt en fot på varje och ge dig iväg.:))

Mvh.
Micke Olsson
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Micke:
Jag tänker nog styra kosan mot Ängelholm imorgon med 735'an. Var med förra året och det var faktiskt riktigt trevligt...

Vi syns!

Mvh Tomas
735iA -88
An
12
AndreasL
M3 -90
2002 Turbo -74
2002 Tii -74
Micke: Jag ska möta upp Martin kl 8.30 vid shell-macken i Listerby, så du kan ju komma dit också så kan vi köra i samlad trupp därifrån.

Mvh Andreas
Andreas:
Vi syns i Listerby i morgon då.
Perfekt.

Mvh.
Micke Olsson
Jag kommer oxå!
Vill absolut inte missa höstens höjdpunkt, en av årets sista aktiviteter somman skall suga på ända till våren....

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Nu har man sovit igen det man tappade efter tokmek i fredags till sena timmen för att sedan stiga upp 04.00 och sätta sig i bilen och dra till Anderstorp. Nu är man laddad inför Sydschleife!

Karta med mötesplats finns på Länk

Vi ses där!
Jag vill bara tacka för en underbar dag. Helt SUPER helt enkelt. BRA jobbat BMWCS/SYD!!!

Jag tog en massa bilder och har lagt upp dom på touringklubbens hemsida.

Klicka på "träffar" och sedan på "Ängelholm 02-09-29" så kommer du till dagens övningar i bild och text.
Länk

Ni som inte kom missade verkligen en superdag.

Mvh.
Micke Olsson
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Fördömt då :(
in
138
inka
Tii-75
325i-89
323i-82
323i-79
318i-83-E21
Jag håller med Micke, bra jobbat av syd-klubben som gjorde en mycket trevlig dag!!!

Bra jobbat av dig oxå Micke, bra reportage & bilder! Vi lär väl följas åt till fler träffar framöver...
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Jag vidarebefodrar berömmet till arrangörerna då de inte frekventerar forumet speciellt ofta.

Vägvalet var verkligen av högsta klass och vädret var som sig bör under Sydschleife. Väldigt många fina bilar, framförallt en 2002 Turbo som var otroligt fin!

Nu börjar den långa vinterdvalan, men det finns ljus i mörkret. Sista helgen i Januari så arrangerar vi Gokartmeisterschaft, en träff som brukar vara välbesökt och uppskattad. Eventuellt så kommer det att bli ett samarrangemang med nystartade Västsektionen.
Det var ju synd at jag missade detta för jag fick för mig att det var kl.17.00 och skulle jobba samma kväll så det hade blivit lite stessigt för mig, hoppas på en vinterträff inom kort istället...

850 Jaa sån är jag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.