|
|
|
|---|---|
|
Äger just nu en 650i E63 och kan inte undgå att vara nyfiken på M6 E63 och har eventuella funderingar på om det vore värt att lägga in mer pengar för att köpa en sådan. Fastnat mer för E63 än de nya modellerna. V10:an verkar också låta oerhört trevligt på de youtube klipp jag kollat. Känns dock lite långt att åka ner till södra sverige bara för att kolla på en sådan. Någon här i norrbotten som har en sådan som man kan få kika på? :) | |
|
om 650 har samma karaktär som 645 i motorn så kommer du sakna känslan av bottenstyrka. inte för att v10an är direkt slö på låga varv, flr det är den faktiskt inte, utan i v10an väntar man hela tiden på den där ultrahårda kicken som motorn helt plötsligt kastar ur sig vid 6000rpm. v8 ljudet är ju liksom v8, det låter alltid bra! v10an låter förbannat snyggt, på ett annorlunda sätt, dock tycker jag att bmws bilar är lite för bra ljuddämpade i kupén! v10an kostar inte mkt mer än din 650, och v10an får väl ses som en modern v10, den har väl samma tändföljd som gallardo lp560/huracan? för nämnda bilar har något åt samma ton. prestandamässigt rakt fram gör m6an total kaos med din 650, men det kostar dig en liter extra 98 oktan per mil, hur du än kör! :) |
|
|
Har ett sportavgassystem på min så jag är jäkligt nöjd med ljudet. Alltid älskat v8:or. V10:an verkar låta helt galet på höga varv men nyfiken på att få höra irl hur den låter på lägre varv också. Dessutom är de flesta klipp på youtube med sportavgassystem så det säger ju inte så mkt. Tror jag sett ett enda exemplar av en M6 med sportavgassystem på blocket och det känns inte aktuellt att kosta på med ett sådant själv om man nu inte köper en nyare M6:a men då behöver jag kräva en rejäl lönehöjning först. hahah Det där exklusiva M:et lockar ju alltid. Börjar ju bli gammal så jag vill ha både komfort och prestanda. M3 känns för liten så M6 är det som lockar mest om det skulle bli aktuellt med ett köp :) Håller med om ljuddämpningen i kupén. Så länge jag inte kör på landsväg så håller jag rutorna nere så jag får njuta av ljudet. haha |
|
|
Redigerat blev fel länk :-) 6,44 in i denna video :-)) :Länk |
|
| Länken går till ngn sida med HID belysning? Ingen video synlig. | |
|
Länken fungerar perfekt. Grejen med originalsystem är ju att det inte ska låta för mycket i cupén utan det ska vara komfortabelt på långresor eftersom bilen är en riktig GT vagn. Om du vill höra ljudet ordentligt så köper du en e64:) Ljudet med original avgas är bara så skönt redan från start och blir inte vasst vråligt förrens +6k. 1 liter xtra var väl att ta i Patrik! Jag körde min på 1.4 förra säsongen, men så ligger jag inte på +5k varv hela tiden heller;) Detta system blev jag erbjuden gratis montering av om jag köpte det. 46k!!! Låter hur coolt som helst men inget man orkar med i längden:( EB |
|
|
Detta kan nog vara bland de sjukaste jag hört i de klipp jag kollat. Kollade på avgassystemet du länkade till. Snacka om smidigt att kunna välja ljudet på det sättet. Ska iaf försöka hitta fram ngn här uppe i länet som har en M6. Tror bara jag själv sett 2 st. Stilla nyfikenheten ngt :) Har inte spec. långt till jobbet så någon ökad bränsleförbrukning är jag inte särskilt brydd om. Försäkringsmässigt verkar det inte heller göra någon större skillnad. Testade räkna en 05:a M6 häromveckan och den landade t.om. lägre än vad jag betalar för 650n nu. Haha |
|
|
Not my cup of tea. Får ont i öronen bara av att höra ljudet/klippet på datorn;) Snyggaste färgen dock, Interlagosblue!!!! EB |
|
|
Lånar tråden lite av nyfikenhet: Länk Hade M6 E6X Alcantarapaket som tillval verkligen? Bortsett från Alcantara innertak menar jag. Eller är detta eftermarknads? M6 Competition kom mig veterligen med ratt och tak i Alcantara. |
|
|
Det där måste eftermarknad eller öststatspaket;) Ser ju bara för sunkigt ut! Vad jag kan få fram så var det enda alternativer Merino leather till M6 oavsett indiviudal eller inte. Ett alternativ kan vara att en lokal möbeltapetserare varit i farten med tanke på den dåliga/softa passningen i sidan på sittdynan. Ett sätt att dölja tusentals km? EB |
|
|
Var ju en väldigt blank ratt för att vara i Alcantara...... Så även den påstått Alcantara-klädda instrumentbrädan :-) Undrar om han som säljer verkligen vet vad Alcantara är?? Niklas Fransosen |
|
| Kanske är sån "Alcantra" som många säger.. om man läser rubrik/annonsen :-) | |
We 2.010 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Ratten är i perforerad läder, syns tydligt. Omklädnaden av stolarna är amatörmässig, lädret är så slappt på förarstolen... Alcantara är skitfint om det är bra gjort. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.