AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.049

Kupevärmare i e36

Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Hade tänkt att skaffa mig en kupevärmare till bilen. Är det svårt att installera själv? vart drar man sjävla strömkabeln? nån som kan rekomendera nån kupevärmare?

// Marcus
Su
554
SunKi
325i -92
Den ska gå genom torpedväggen.. Har du motorvärmare? Annars så brukar man kunna köpa en fin förgreningssats som man drar in i kupén via torpedväggen.. om man inte är så händig så kostar motorvärmare och grenkabel ca 3500:- installerat och klart. Jag kör på en DEFA kupévärmare.. vet inte vad jag kan säga om den.. dom funkar väl lika bra allihopa :=)
En sak du ska se till, är att om du köper en kupévärmare ska det sitta en off/on-knapp på den.. så att om du av någon anledning inte vill ha den på över natten, men du vill ha motorvärmaren (t.x om det snöar). så du kan knäppa av kupévärmaren utan att behöva krypa ner på golvet på passagerarsidan och dra ur kontakten..

Hoppas detta har varit till liiiiten hjälp iaf :)
Visa användare
472
w9816
D7 -??
I torpedväggen, passagerarsidan förstås, finns en kabelgenomföring i gummi där det redan går en del kablar. Där drog jag genom kupevärmarkabeln också. Lite bökigt men fullt genomförbart.
BO
28
BOJJEN
325i-91
hej marcus!!!

att installera en motor och kupe värmare är inga problem, jag installerade en sån för någon vecka sen och jag hade gruvat mig länge men det gick bra..jag började med att borra hål i frostpluggen och sen slog jag den inåt tills det tog stopp sen var det bara att bryta ut den..skit enkelt, jag drog också kupe kabeln genom den där gummi hylsan som sitter i torpedväggen.

lycka till....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.