AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.439

köpa tidig z4

Är det ett vettigt köp att skaffa sig en tidig z4:a av första generationen?
tänker på modellår 2003-2005 2.5 eller 3.0. Har läst om att cabmotorn kan krångla samt att inredningen kan knarra/låta. är detta bättre på senare årsmodeller?
Är det stor skillnad på 2.5 och 3.0?
tacksam för svar
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja det är stor skillnad på 2.5 och 3.0. Provkör aldrig en 3.0a om du funderar på en 2.5...

Cabmotorn är absolut ett problem men vid det här laget kan det vara åtgärdat både en och två gånger.

Knarrig inredning upplevde jag inte som ett problem med min. Det är inte direkt en tyst bil överhuvudtaget men det var inte på något sätt plågsamt att åka omkring med ens på motorväg.

-------
//Lövet
Iz
367
Izzy
MB C200 kombi-10
BMW Z4 23i -10
Hej,

Köpte en Z4-2.5a i höstas. Eg. var jag på jakt efter en 3.0a. Var nära att köpa en sådan i våras, men skicket var bedrövligt visade det sig. Ta skicket med i kalkylen då du väljer en bil...och kolla bilens bakgrund. Ägaren sade att bilen hade ägts av en gammal dam men i importhandlingarna så kunde man se att bilen hade ägts aven 28-årig man.

Det slutade med en välskött 2.5a...Trevlig att köra och en aning billigare att äga

Cabmotorn kan alltid bytas om den rasar....kostar inte mycket mer än två trasiga framljus.

Izzy
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Anledningen till att cab-motorn rasar är väl oftast p.g.a. dräneringen som inte hålls efter och därmed dränks motorn och dör?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.