|
|
|
|---|---|
| Vore intressant att höra vad som skulle värdesättas på kommande 3-serie som dagens modeller inte erbjuder! G30 - nya 5-serien - som nu visats en tid och snart dyker upp i hallarna ger ju en viss vägledning av vad som är att vänta även om en hel del givetvis skiljer. Förbättringar vad gäller vägljudsisolering brukar många ta upp, men listan kan troligtvis göras lång. G20 spelar en helt avgörande roll för BMWs framtid så synpunkter är rätt spännande! | |
|
Min F31 var den bästa bilen jag någonsin haft, fanns inget den inte var bra på (av vad man kan förvänta sig av biltypen). Nu har jag inte behov av denna sorts bil längre men hade det varit något så är det hybrid alternativt eldrift. 330e är ett skämt, förväntar mig mer än så från BMW. |
|
| Kupévärmare! | |
| Grön metallic! | |
| Jag önskar också att G20 designmässigt får en mer offensiv förnyelse än den G30 fått jmft med F10. | |
| Håller med om Webastovärmare från fabrik vilket vi haft i 12 år på vår E90 och vilken fungerat helt perfekt med tusentals gånger jag kunnat sätta mig i en varm bil varsomhelst! BMW har kommit att på ett kommersiellt självdestruktivt sätt krångla med detta uppskattade (inte minst som andrahandsvärdeshöjande) tillbehör vilket BMW haft allt sedan 70-talet! | |
| Det är väl upp till första ägaren att klicka i webasto vid beställningen eller har dom tagit bort det helt nu? :o | |
| När F30 kom tog BMW bort värmaren från fabrikstillvalen! Man förlorade enligt många återförsäljare massor av order till Mercedes/Audi mfl! Problemet ledde till ett av de värsta trätoämnena med generalagenten och fortgår än idag och kom att gälla även 2-serien, 4-serien samt flera andra modeller. Från och med 5-serien ska man inte behöva frysa enligt BMWs "kloka myndighetsbeslut". | |
| Jag önskar mig manuell växellåda även till de starkare motoralternativen. | |
|
Jag hoppas på en styrning som har känsla!! Till skillnad från f30 men som e90 hade. Mvh |
|
|
Instämmer med dd88. Min F31 är sett till helheten den bästa bil jag haft. Att förbättra är definitivt vägljudsisoleringen. Det låter lite för mycket i kupén, främst med dubbdäck monterade. Sen är det obegripligt att det inte går att få bränslevärmare från fabrik... |
|
|
Jag tycker F31 är en utsökt bil, men det jag gärna ser på G20 är: 1) Fortsätter med manuella lådor på starka motorer 2) Försvåra för tjuvar att sno bildelar 3) Lättare, G30 är lättare än F10 och samma utveckling vill jag se här 4j Snyggare skärm även om inte navi väljs 5) Bränsledriven motor och kupévärmare, vettigt prissatt som andra redan nämnt 6) Fler sexcylindriga bensinalternativ (otroligt men det är ju en önskelista) 7) Svankstöd som standardutrustning, galet snålt som det är nu. Det borde iaf ingå i sportstolarna. Ja, det är väl vad jag kommer på nu. |
|
|
1. Fler 6-cylindriga alternativ. 2. Högre kvalitetskänsla i inredningen. 3. Samma skärm oavsett navi eller ej. 4. Fler finesser i I-drive exempelvis förbrukningshistorik mellan tankningar 5. Bättre helljus. 6. Nya färger och fler alternativ. 7. Komfortstolar |
|
| Lägre ljudnivå, lite mer påkostad interiör, fastare chassi som inte rör sig så mycket i höjdled när det börjar gå undan och slutligen en M340i-variant. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.