|
|
|
|---|---|
|
Har haft min f11 i lite över två år. Köpte den vid ca 9k mil och har nu tickat uppåt nästan 16k. Helt felfria mil dessutom. Frågan är hur länge detta håller i sig? Ni som kört bilarna längre säg mellan 16-+20k mil. Hur är erfarenheten där. Har saker börjat gå sönder etc? | |
| Jag är också nyfiken på det. Jag har kört min f10 från 6500mil till 16500 nu felfritt. Undrar om det är dags att byta bort den. | |
|
520d -11. Köpte den i juli 2015 med 18k mil på mätaren. Har nu gått drygt 22k. Bytt skivor och belägg runt om. Bytt båda länkarmarna (taskiga spindelleder) fram. Bytt båda bälgarna till luftfjädringen bak (en var kass, den andra ok). Tycker att bilen är jävligt stötig så nya dämpare skulle kanske inte skada. Vet dock inte hur jag skall diagnostisera dessa. Vindrutan är helt sönderblästrad men det var den redan när jag köpte den. Inget har behövt bytas pga annat än vad jag ser som normalt slitage eller försäkringsskada. (ett kaxigt vildsvinl) |
|
| The bear - när inträffade länkarm och luftbälg ungefär? Att byta länkarmar låter inte billigt direkt | |
|
Den ena hade ett litet glapp redan när jag köpte bilen, men det var för lite för att besiktningsmannen skulle vilja göra en anmärkning. Länkarmar och monteringssats till bromsarna kostade 1947,88 SEK med frakt hem från moderlandet. Bytte själv och lämnade sedan in för 4-hjulsmätning. Länkarmarna är INTE billiga från BMW men jobbet är inte särskilt dyrt. Bälgen har jag inte riktigt koll på, men med tanke på alla trådar i ämnet så lär man räkna på byte "när som helst" om man äger en f11. |
|
|
Min bmw 530d -11 med 17000mil på mätaren känns fortfarande som ny. (Kanske beror på att alla mil är motorvägskörning) Självklar får man byta ut alla slitdetaljer. Skivor, belägg, luftbälg, etc... Det som har strulat mest är balanseringen av däcken, fast det är löst när rft däcken togs bort tidigt. Annars kommer jag att njuta några mil till. //jimjam |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.