AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.433

Sälja min 3-serie, bör jag oroa mig för något?

Hej,

Har en köpare på min 3-serie som ska komma och köpa bilen och lösa min kredit som jag har på den och betala resten till mig direkt. Ca 200k kredit och 50k kontant.

Han vill dock skriva bilen på en bilhandlare och inte på honom själv.
Han vill ha finans och försäkring genom dom enligt han.

Finns inget jag missat?

Mvh
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nej, inte så länge du fysiskt ser/hör att han betalar din kredit enligt kreditbolagets instruktioner. Tips är att du ringer till dem först och hör exakt hur de vill att man gör.

Som vanligt gäller det att inte skriva över några ägarpapper förrän du fysiskt ser pengarna på ditt konto. Gå inte på "pengarna kommer om några dagar" grejen.

-------
//Lövet
Transocean
När du ser att pengarna kommit in på ditt konto samt krediten betalats träffas ni för andra gång och han åker iväg.
se
661
seb_540
328i M F30
Gör upp på ett bankkontor, dvs han betalar krediten o din peng där. Sen kan han åka
Ja vi ska gå in på bank och göra betalning där.
Han har 100 mil+ så vi träffas bara en gång och gör affär sen åker han är det tänkt.

Tänkte mest om det är något konstigt att vilja skriva den på en bilfirma.

Tack för snabba svar, uppskattas!
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jag har ingen stor erfarenhet av detta men min kompis som förmedlar bilar brukar säga att när han skall finansiera en bil så tar han in den i föräldrarnas bilfirma. Kanske man får bättre villkor på finansieringen genom bilfirma.

/DJ
Transocean
Har han 100 mil+ kan du höja så mycket du vill :-)
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Låt bara inte "100 mil" på något märkligt vis bli ett argument för att inte betala hela summan.

Släpp inte bilen förrän den är fullt betald och du ser pengarna på kontot.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om den ska skrivas på en bilfirma måste givetvis en firmatecknare från det bolaget närvara också

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.