AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.443

Bältesvarnare förarsidan

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Råkade ut för något skumt idag. Kände imorse att det lät om ratten när jag vred på ratten höger och vänster typ KNIRRR KNARRR ja ni förstår tänkte inte mer på det, ikväll när jag kom hem skulle jag backa in bilen i garaget och gjorde nästan fullt rattutslag så kändes det som att det tog i nåt och PANG något fastnade i nått typ kabel eller kontakt och så tändes airbag och bältesvare i bilen..

Någon som har råkat ut för samma sak? Ska ut i garaget strax och demontera ratten och kolla ifall jag ser nåt.
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Kablaget till airbagen i ratten som fastnat i rattstången?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Skrivande stund har jag allt framför mig allt ser bra ut.förutom den svarta ringen där all kontakter sitter den roterar runt ska det inte vara. Nu varnar den även för DSC urfunktion och det låter om ratten konstant
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Något måste ha gått sönder det lät inte normalt, demontera den och tog isär kontaktenhet styrkolonnen det är stor kretskort i den som styr allt blinkers,helljus,farthållare ja säkert massor med sakern men kan det ha göra med DSC?Länk
monterade tillbaks allt nu slocknar inte blinkers heller efter man har svängt och rättat till ratten utan måste göra det manuellt.

ingen som känner igen detta?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Godmorgon

Det fortsätter krångla, Nu är DSC, LIM,FArthållare,airbag,Förarbälte urfunktion vad är det som händer?

Fick med garanti på köpet när jag köpte bilen Svenskbilgaranti tror dom hjälper?
Om rattvinkelgivaren sitter i samma krans runt rattaxeln så ger säkert dsc upp också. Funkar tutan? Montera tillbaka allt och åk tillbaka till handlaren. Förhoppningsvis hjälper dom dig.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Tutan funkar fint. Svensk bilgaranti tar inte elektronik fel när det gäller styrning enligt min lista. Men styrväxel och ratt stång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.