|
|
|
|---|---|
|
Såg denna och funderar på att slå till : Länk Aldrig haft en bmw, försökt se över utrustningslistan och det jag saknar är tex den uppgraderade skärmen (går det att eftermontera?, adaptiv farthållare, elektronisk baklucka (dock sa säljaren att den har halv elektronisk baklucka?) Verkar också vara den vanliga stereon men det går alltid att byta ut. Vad tror ni? Två ägare, fått ett pris på runt 245 vilket låter väldigt bra i mina öron. Nästa service ska göras om ca 5 månader (fri service), garanti i ett år och besiktning i aug. Verkar vara en pedantskött bil där ägaren även lämnat in bilen för stenskottsfilmning. Motoroptimerad av BMW själva. Hur är det med lastutrymmet? Får det plats en barnvagn (ej barn än men tänker skaffa det inom två år) Ge mig era åsikter, bra som dåliga =) | |
|
Halvelektronisk baklucka, med det menar säljaren att luckan går att öppna med tryck på fjärrkontrollen. Den svänger då upp automatiskt med fjäderkraft. Men den går inte att stänga med fjärren, utan detta är manuellt. Har du fått ett pris på 245' är det ett väldigt bra pris. Varför kan man fråga sig då den är utannonserad för 299' och det är väl ett ok annonspris, om man jämför lite. Msportbilarna brukar lika högt. Nästan 20% rabatt är rätt ovanligt. |
|
| Jag som missförstått säljaren helt, 290 är priset han kan tänka sig. | |
|
Jag har nu mer eller mindre beslutat mig för att slå till på bilen. Hade ett långt samtal idag om att utrustningslistan han skickade till mig inte var det som stod i annonsen på blocket (parkeringssensor fram och paddlar på ratten saknas), efter en liten dialog ringde han upp och kunde gå med på att gå ner från 299 till 280 (hade först bestämt ett pris på 288) vilket jag anser är rimligt. Dock tycker jag det är riktigt tråkigt att paddlar saknas och kommer bli vara som en hönsmamma när tjejen kör bilen och det saknar p sensor fram.... Vad tycker ni (länken finns i första inlägget)? Helt okej deal? |
|
|
Det är inte ofta man använder paddlarna. Jag valde sportautomaten enbart för att växelspaken är mkt snyggare! :) Barnvagn kan bli lite meckigt att få in, luckan är inte så stor. Utrymmet är hyfsat stort men öppningen ganska trång. Jag tycker priset är rätt ok, och m performance grejerna höjer ju intrycket en del. |
|
|
Hej tack för ditt svar. Jo jag försöker intala mig att det är rätt bil även fast det kan bli lite tajt med space men så får det vara. Är du annars nöjd med in bil Beppo? Hur är bilen på långsträckor? Ljudet in, väghållningen etc? Har ringt runt för att få in offerter för att installera webasto (parkeringsvärmare), runt 30 k verkar det ligga på men för mig känns som ett måste. Dock säger några att installationen inte gäller för motorvärme då något med sensorn reagerar negativt, något som vet vad det är som gäller? |
|
|
Jag hade en e61 innan och komforten i denna är bara aningen sämre. Gäller stolar och fjädring. Den går tystare och är mycket sportigare. Automatlådan är fantastisk! Jag skulle aldrig betala 30k för värmare, värmen är bra och kommer snabbt. Jag har rattvärme och det är superskönt. |
|
| En snygg bil. Jag tycker det låter som en bra affär. Paddlar kommer du använda på den motorn ändå så det gör inte så mycket att det saknas skulle jag säga. | |
| Otroligt läcker bil. Men priset e det så bra? Gör en värdering på bilpriser.se o kolla kan ju vara lite vägledande. Sen att få in en barnvagn det får vara en ultra kompakt sådan. | |
| Haha va inte sån nu, ingen bebis på väg än men när det väl kommer får det bli en barnvagn som kan går att fälla ihop rejält, lite får man anpassa sig... ;) | |
|
Med tanke på att man får en helt ny 320d Advantage Edition för 320' med ändå hyfsad utrustning är 300' för en 3 år gammal naturligtvis inte vettigt om man inte VERKLIGEN vill ha extraplasten som sitter på. Man ska förstås inte jämföra med vad den kostade ny utan vad motsvarande kostar idag. ------- //Lövet |
|
| Intressant input, vet att det finns en del 320D på blocket men det var just utseendet jag personligen fastnade för och just i det utförande var det få att välja mellan. Sedan är motorn optimerad vilket gör att det inte endast är lull lull på utsidan så att säga men du har absolut en poäng där =) | |
|
Så är det ju, och även Msport och automat är ju väldigt förmånligt prissatt just nu: MSport: 15900:-, automat: 9900:-. Det är lite skillnad mot när jag beställde min 2015, då Msport kostade 40000:- och automat 23000:-.... M performance prylarna kostade nog ca 20-25000 att få till aktuell bil. Msport bilarna brukar ligga högt på begagnat marknaden, men jfrt med de aktuella kampanjpriserna ligger den för högt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.