|
|
|
|---|---|
|
Hej! Behöver ett snabbt svar helst... Har fått läckage i anslutningen mellan grenrör och avgasrör på min 530iT E39. Det är så gott som helt av. Måste byta packningar och antagligen svetsa för att få ihop det då bultar i grenrör är helt sönderärgade samt anslutningshål i avgasrör vibrerat sönder. Nu undrar jag dock vad det finns för risker med att köra med bilen i detta skick. Jag tänker då risker med t.ex. kolmonoxid för passagerare eller om det finns risk att något annat går sönder. Behöver antagligen köra ca tre mil för att få det fixat. Tack på förhand för snabbt svar... | |
|
Avgaser in i kupén som du redan nämnt. Åkte med en kollega för ett antal år sedan som hade en Fiat med motsvarande avgasläckage - den bilen började brinna mitt på motorvägen (jag var med)... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok, hur långt åkte ni då? Så tipset är att försöka hitta verkstad på närmare plats/bärgning? |
|
|
Tja, han hade nog kört med det läckaget någon vecka eller så, men vi åkte nog typ två mil från start tills motorn började brinna. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok... Skulle vara om man körde i etapper då kanske... Eller så får jag vänta in nästa möjliga tid på annan verkstad och ta den högre kostnaden... |
|
| Du har ingen assistans inbakad i försäkringen? | |
| Jag hade kört utan tvekan. | |
|
Jag körde. Bilen är fixad nu. Tack för tipsen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.