|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Hej. Blir snurrig på alla rundor jag har haft med min X5 (E53) Helt plötsligt så försvann ljudet från radio, CD och kassett men finns kvar i Navin och TV. Det försvunna ljudet har blivit ersatt med ett hög rak ton som går att öka i volym med hjälp av volymknappen. Jag tror att det borde vara den klassiska BM54 efter allt jag har läst. Det jag fikar efter är vilken jag egentligen har. Tittar jag utifrån mitt chassinummer får jag upp att jag skall ha art nr 65126922510 men när jag tar ut enheten så finns det en extra sticker på den som säger 65126922511 31 jan 2003 SW 8.1 Hmm! Bilen är en 2002 tillverkad 09. Hur kan jag då ha en sticker med jan 03? Kan det vara som så att det strulade redan från star men att BMW har bytt ut den? Vidare. Kan man, om man nu hittar en BM54 på skroten, bara ersätta rakt av mellan E39/E46 förutsatt att man ligger någorlunda rätt i årtal? Men om man tittar i ETK så verkar "min" ver ha ersatts med ett antal nyare ver genom åren och att samma typ siter i E39 upp till 2003 medan i E46/X5 till 2006. Behöver man "koda" in en annan enhet eller är det bara att koppla in? Sista frågan - Nu verkar det som om min är tillverkad 09/2002 innebär det att jag kan ta loss navin och koppla in en AUX kabel? Tacksam för svar innan jag sätter igång (det är kallt ute :)) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Har du DSP? Har du testat att bryta strömmen för att se om det hjälper? Det går bra att byta till en annan radiomodul och du behöver inte ha med exakt samma nummer, det är plug & play utan kodning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.