AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.470

Alpinafälg på 320d?

Kan man be om lite subjektiv smakråd? Jag flyttade winterdäck till original 17" BMW fälgar och funderar nu på vad jag vill egentligen vill ha på min F30 till sommaren. Har alltid varit svag för Alpinafälgen men är lite rädd att det kanske är en overkill på en 320. Vad säger ni?
Transocean
Snyggt blir det säkert, men kanske obekvämt, har för mig att Alpinabilar har en annorlunda fjädring än vanliga BMW /BMW M. En Alpina skall kännas bekvämare än en M. Nu baserar jag detta på Youtubevideos....dom menar att Alpinor är bekväma trots 20''
Jag skulle kanske ha förklarat att det gäller Alpina "Die Klassiker" fälgen i 17". Kan eventuellt gå upp till 18" och i så fall Alpina "Styling II"fälgen. (här är katalogen i fråga Länk
Jag kan absolut inte tänka mig åka omkring på 19 eller 20" även om dem ser otroligt läckert ut , är alldeles för bekväm av mig :-)

Så två frågor jag har är:
- kommer inte en 17 tums Alpina classic se för liten ut på en F30 ? Min förra E90 hade sommar och vinterhjul på samma BMW-fälg där vinter var på 16" och såg verkligen för liten ut medans sommar på 17" av samma model såg normal ut.
- Kommer det inte att se pretentiöst ut med Alpina på en futtig 320d?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Du har inte M-sport? Vilken färg?

Spontant kan jag tänka mig att en mörkblå sportline med 18" alpina fälgar ser riktigt nobelt ut!
Vit
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.