|
|
|
|---|---|
|
När jag körde från besktningen så efter en km så pep det till som när yttertemperatur är under +3 grader, fast det visar 50 grader. Har de pillat på något på besiktningen eller tillfällighet? Meckat någon med sin datorkoppling? Har provat hålla inne färddatorarmen, för jag trodde man kunde reseta, men ingen reaktion. Var sitter givaren på 2004 E46 tro? Om det är något att vicka på lite bara. Tack. | |
|
Hej, Det finns ganska många trådar om detta fenomen. Här är en. Nyare bil, men säkert samma grundsystem. Länk Fel på yttertempgivaren, alltså. Eftersom det hände i samband med besiktningen, kan det ju ha hänt att kontakten bara rubbats. Har för mig att det visas alldeles för hög (eller är det alldeles för låg?) temp, om kontakt med givaren saknas. /Lennart |
|
|
Tack, jag har provat söka med uppenbarligen inte haft rätt sökbegrepp. Det vart rätt mycket förvirring vänster/höger i länkade tråden. Man pratar väl alltid om bilens körriktning typ. Kan ha varit precis när jag kört om en långtradare med massivt moln av regnstänk runt sig - om det vart kortis eller något. Kom på det nu. |
|
| Kanske kan va nått:Länk | |
| Bra läsning, tack för det gaspo. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.