AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.386

Batteri slut på tvådagar e46 330d-01

Re
41
Rengfjord92
E46 330D-2001
2002 Touring-1973
Hej
Börjat få problem med att mitt batteri blir slut på två dagar, ibland snabbare.
Började med att den inte starta så ladda ja batteriet och då starta bilen direkt sen gick de två dagar och jag körde en ganska bra bit stanna några gånger och bilen starta varenda gång tills typ 7 gången ja stanna typ tio minuter och sen va batteriet slut o den orka inte dra runt nästan, så ladda bateroet i typ 2 två timmar och den hoppa igång som inget hade hänt.
Nu undrar jag givetvis om de finns någon som vet något vanligt fel ? Har kollat så generatorn laddar och den laddar 14v, ska kolla om den drar ström när den är avstängd imorgon och testa med ett annat batteri om de nu skulle va de men batteriet är ett år gammalt så dr borde ju inte va de( är ett varta 100ah h3).
Tack på för hand för hjälpen
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Ladda batteriet fullt, låt det sedan stå och kontrollera det enligt denna instruktion, Länk
Eller åk in med batteriet till verkstad eller mack som har batteritestare.
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Har du mätt så det verkligen är batteritorsk när den inte startar så det inte är nått annat som spökar? Laddar den bra så låter det lite märkligt att den inte startar efter att du kört ett tag. Mät även upp vid startförsök. Du vill ha minst 12,5 v i vilospänning, helst över det.
Re
41
Rengfjord92
E46 330D-2001
2002 Touring-1973
Jag tycker med de är jävligt märkligt, men ack för tipsen ska kolla detta.
Vill till lägga att den starta utan problem och inget tecken på att batteriet skulle vara kasst men efter 7 starten så var den orkes lös ... för bilen går i övrigt hur bra som helst
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
På två timmar finns det inte en chans i världen att ladda batteriet fullt om det är så dåligt att det inte orkar dra runt motorn!

Laddning av ett så dåligt laddat batteri tar MINST ett dygn - troligen mer!

Det går inte att tvinga i strömmen i batteriet, det suger bara i sig så mycket det kan för stunden oavsett hur stor laddare du använder (är laddaren klen kan den iofs leverera mindre ström än vad batteriet skulle kunna ta emot = laddningen tar längre tid).

Börja med att ladda upp batteriet med en bra laddare under minst ett dygn och sedan låt det stå och vila utan inkopplat i något/några dygn - det kan vara internt fel i batteriet som gör att det laddar ur sig själv.

En bra batteritestare som en del verkstäder/bensinstationer har, kan ge en bra fingervisning om hur batteriet mår, som redan nämnts.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Re
41
Rengfjord92
E46 330D-2001
2002 Touring-1973
Detta har hänt tre gånger två av gånger har jag laddat de fullt meden ctech laddare, nu sist ladda jag de snabbt baraför attjag ville få bort bilen från en parkering o hem
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Kolla lampan/brytare till handskfacket!
Har hänt mig en gång att handskfacket var så sliten så att brytaren inte tog för att släcka lampan och då lös lampan där dygnet runt utan att jag visste om det. Kan räcka för att tömma batteri.
Re
41
Rengfjord92
E46 330D-2001
2002 Touring-1973
Udatering problemet löst, bilen vägra starta hade med mig ett extra batteri som va full laddat och bilen vägra starta då också så misstänkte startmotorn. Efter som den bara orka ett varv åt gången.
Så jag byta start motor och det visade de sig att den har varit dålig o trött länge, för den ja montera var den en j...a kraft i!
Så tack för alla tips ibland är de man misstänker minst
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.