AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
2.639

Gick det att bestalla E3:or med dogleg lada

Visa användare
253
Chrome
M635 Csi -84 Schwarz

Till min stora forvaning sa insag jag att det sitter en dogleg lada I min E3?! Undrar nu om det gick att bestalla dogleg lador till E3 direkt fran BMW? Jag har en snikvariant, dvs. 2500, arsmodell -76.

Alla svar beaktas med stor nyfikenhet!

; ) " Chrome is heavy and beautiful"
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Den fanns till E9 och säkerligen även då till E3, men högst osannolikt att man beställde en sådan låda till 150hk 2,5 oljekrismotorn.
Johan
Visa användare
253
Chrome
M635 Csi -84 Schwarz

Tack Johan! Det kanns som en ytterst marklig spec om det vore sa, darav min reaktion. Jag utgar fran att dogleg lador endast finns I 5-vaxlad variant. Ar det nagon som kan kolla fabriks spec pa en gammal bil?

Bo
jo
972
johnor
Fabriksspec kan du endast få fram på en BMW före 1982 om du har Laufzetteln kvar. Den bör sitta under passagerarstolen på en E3, om den nu är kvar där vill säga.

/Johan
Visa användare
253
Chrome
M635 Csi -84 Schwarz

Skall kolla detta! Har for avsikt att lyfta stolarna I vilket fall. Tack for tipset.

Bo

; ) " Chrome is heavy and beautiful"
Visa användare
253
Chrome
M635 Csi -84 Schwarz

Inget funnet under stolarna... :(
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Du kan skriva till bmws historiska arkiv och be om uppgifterna. Försökte hitta mailadressen lite snabbt men gick bet. Får återkomma.
Gr
6
Gransin
e9 3.0CSi -71
Här är adressen till BMWs historiska arkiv, skicka med VIN nummern så fixar de historiken inom några dagar.

info.grouparchiv@bmwgroup.com
jo
972
johnor
Det är sällan, eller aldrig, man kan få fram uppgifter om utrustningslista även från bmw grouparchiv om man inte nu har Laufzetteln i behåll från BMW tidigare än 1982. Jag har ställt frågan på ett antal bilar utan framgång.

/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.