|
|
|
|---|---|
|
Jag har åkt (inte kört) 40 mil natt med en bil som har den här rampen: Länk Tre NBB 225 Xenon 35W original är fortfarande bättre, men Rigid E2 20 tum combo är oväntat nära. Rampen var självimporterad från Zenoverland i UK, företagets pris oavsett vilken ramp man väljer är ungefär lika med det amerikanska, alltså halva det svenska. Kurirfrakt till Sverige GBP 30. Tas hem från USA efter beställning, d v s tar några veckor. Betalar man med kreditkort finns inga större risker att självimportera. Storbritannien är EU ett tag till, så inga kostnader tillkommer. Jag har inga kopplingar till företaget i fråga. | |
|
£599 är ju ändå pengar, vet att det säljs mycket skitramper på Ebay men någon vettig måste det väl finnas? Allt jag hittar på Ebay är "combo", dvs man blandar spot med flood. Jag vill ha enbart spot... Rigid Indistries ramper är ju "•Designed, Engineered, & Assembled in the USA", borde väl betyda att det är komponenter tillverkade i Kina =) Sorry om jag kapar din tråd Hundratusen men har du inga kopplingar till företaget så är vi väl båda intresserade av en bra ljusramp till ett överkomligt pris... //Stenback |
|
|
Utbudet på LED-ramper verkar vara större/bättre på alienexpress än bukten. Har de här Länk med 10 graders spridning innanför grillen. Länk Man bör kolla upp spridningen, en del kallar 30 grader för spot, när det är flodbrett (spot <15°). --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Jag hade inte köpt en märkesramp på aliexpress eller liknande, väldigt mycket kopior på marknaden. Även i Sverige finns det gott om kopior. Så ska man betala dyra pengar så skulle jag kolla upp noggrant innan köp. | |
|
Sverige: Jo jag såg de där i din tråd om monteringen, men verkar vara svårt att få enbart spot när man går upp på 20-23" ramper... //Stenback |
|
|
Det finns 8-10°, men då kostar det... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.