|
|
|
|---|---|
|
Någon som har någon bra ide? Händer inget när jag lägger i växeln! Kan flytta växelspaken till alla lägen, men ingen växel hoppar i. Började med att backen slutade fungera. Det gick ett par gånger till att köra framåt i driveläge. Nu fungerar ingen växel. Den visar i instrumentpanelen att jag lagt i växel. Har visat ett felmedddelande, "varning växelsystemet", men den lyser ej nu. Oljan ser kanon ut i lådan, inga metallrester eller dylikt. Har växlat utmärkt fram till nu. Verkstaden tror att mekatroniken måste bytas ut. Monterat & klart 30 000:- | |
|
Vet inte hur långt din bil gått men ventilhuset (Mekatroniken) kan mycket väl vara problemet att en kolv har fastnat eller en elplugg/solenoid som gett sig, men börja med att kolla upp med en dator om du har möjlighet. Min låda i Passaten gick in i failsafe och VW tyckte att det är bara att byta lådan för den hade gått 30000mil förra året (hade kostat mer än vad bilen är värd). Jag kollade upp med datorn pch den visade att den inte fick fartinformation av ena givaren (finns 2 en in o en ut fråm lådan). Bytte själv ingående givaren (350 kr) och den har gått perfekt senaste 2000 milen.. Så se gärna till och få en second opinion.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.