AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.156

2/3 funktioner på nyckeln fungerar, E60 -06

Bi
31
BioElite
320i E90 -07
Har under den senaste tiden fått mer och mer problem med mina nycklar, det började med den ena men är nu även likadant på den andra.

Öppna bagaeluckan med nyckeln fungerar fint, låsa upp bilen fungerar fint. Oavsett om jag står 1 eller 20 meter bort.

Men låsa bilen är HELT omöjligt. Alla kablar i gångjärnet till bakluckan byttes i höstas till nya och har knappt användt bagaget sen dess, så problemet lär knappast ligga där.

Tror ju inte heller på antennförstärkaren, har bra mottagning på radion och eftersom det funkar att låsa upp och öppna bagaget med nyckeln kan det ju knappast vara den.

Vart ska man leta? Vilka punkter finns som känner av om dörrar osv är stängt? Hur är det med motorhuv? Ja vad fan ska man göra?

Funkar ju givetvis fint att låsa med nyckeln, men det orkar man inte när man har händerna fulla att krångla ut den ur höljer....
Me
482
Megachef
525d E61 -06

520d F11 -17
Har samma problem med en av mina nycklar. Fick till svar att byta mikrobrytaren i den. Inte gjort detta dock än.
Bi
31
BioElite
320i E90 -07
Mikrobrytaren vart? Bagaget? :)
Bi
31
BioElite
320i E90 -07
Nyckel menar du såklart haha, men båda samtidigt? Känns konstigt...
Bi
31
BioElite
320i E90 -07
Nyckel menar du såklart haha, men båda samtidigt? Känns konstigt...
Me
482
Megachef
525d E61 -06

520d F11 -17
Det lär ju inte vara något fel på bilen om du kan låsa upp bilen och öppna bagageluckan.

Jag tror på dina nycklar. Pröva byta mikrobrytarna på en nyckel, som jag fick råd om att göra, ej gjort det än då den ena nyckeln fortfarande fungerar som den ska. Men på min ena nyckel är det totaltomöjligt att låsa med den.
Bi
31
BioElite
320i E90 -07
Mja, tack för tipset. Nu har båda dock totaldött haha. Är väl bara att leva med att läsa och låsa upp med den fysiska nyckeln....
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Du skriver att kablaget till bagaget är bytt, så jag gissar det är en E61, inte en E60? I vilket fall, har du kontrollerat hur det står till med modulerna som sitter under golvet i bagaget? Inte ovanligt att dte står en del vatten där.
Bi
31
BioElite
320i E90 -07
Det är en e60, kablarna var av när jag köpte den så fixade till allt det. Svag punkt på både e60 och e61.

Sitter det moduler under golvet i bagaget även på e60?

Har ju INPA till datorn, någon som vet om man kan felsöka remote systemet med det?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
De sitter där även på E60. Var väldigt många bilar sedan jag sålde min så jag minns inte detaljer kring åtkomst och vilka moduler som sitter där.
Bi
31
BioElite
320i E90 -07
Nu kom jag ut till bilen, nu funkar alla funktioner kanon. Förstår mig inte på den alls haha.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.